• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Tovább bővül szájhigiéniai edukációs kampány

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

A száj-és fogápolásról szerzett hírek a megkérdezettek több mint kétharmadára gyakoroltak pozitív hatást.

Tavaly márciusban indult a Magyar Fogorvosok Egyesülete szájhigiéniai oktató kampánya, melynek célja a magyar lakosság megfelelő és informatív tájékoztatása a körültekintő szájhigiéniával kapcsolatban. Az Orbit támogatta kampány szükségességét a 2014 év elején elvégzett megközelítőleg 1300 fős országos, reprezentatív kutatás indokolta, amely lesújtó eredményeket mutatott a 14 és 50 év közötti lakosság e témában való ismereteiről, attitűdjéről és szokásairól.

Az elmúlt egy esztendőben a szervezők többfrontos támadást indítottak a szájhigiéniai edukáció területén, hogy elérjék elsődleges célkitűzésüket, a magyar lakosság szájápolási tudás szintjének javítását, száj-, és fogápolási attitűdjének, illetve rágózási szokásainak megváltoztatását. A kampány eredményességét egy 2015 év eleji reprezentatív kutatás volt hivatott mérni - ismertette az Egyesület az eredményeket közleményben.

A kutatás alapján figyelemreméltó eredmény, hogy összességében a 14-50 éves lakosság túlnyomó többsége (83%) találkozott legalább egyszer szájhigiénia témájú hírrel az elmúlt egy évben. A nőknél, valamint a 14-24 évesek körében ráadásul ez az arány még magasabb, 90 százalék körüli volt. A megkérdezettek több, mint 75%-a a tv-ből, és kicsivel több, mint a fele (52%) az internetről szerezte be szájápolással kapcsolatos információit. A nyomtatott újságokat, magazinokat is majdnem ugyanennyien jelölték meg (48%) a szájápolással kapcsolatos információszerzés forrásául. A fiatal 14-24 éves korosztálynál az interneten belül a közösségi oldalak (pl. Facebook) álltak az első helyen.

Míg a rágózással kapcsolatos hírek esetén jelentős fölénnyel álltak az első helyen a közösségi oldalak, addig a száj-és fogápolás témáját tekintve a hírportálokat, valamint az online egészségügyi oldalakat is hasonló arányban említették a megkérdezettek.

A száj-és fogápolást fókuszba állító hírek esetén a megkérdezettek több mint fele szükségesnek tartja, hogy folyamatosan halljanak, olvassanak erről a témáról, mivel a cikkek komoly problémákra világítanak rá, és azzal is egyetértettek a válaszadók, hogy a száj-és fogápolással kapcsolatos hírek érdekes összefüggéseket tárnak fel. A 14-50 éves magyarországi lakosság körében tehát igény van arra, hogy folyamatosan tájékozódhassanak a száj-és fogápolással kapcsolatos általános ismeretekről, illetve aktuális tudnivalókról, és jelentős többségüket el is érik ezek a hírek valamely csatornán keresztül.

A száj-és fogápolásról hallott vagy olvasott hírek a megkérdezettek több mint kétharmadára gyakoroltak pozitív hatást (68%). Emellett a kutatás eredményei a kampánnyal kapcsolatos pozitív várakozásokat is alátámasztották, hiszen a válaszadók nem csekély része változtatott pozitív irányba szokásain, bizonyítva azt a tézist, hogy a válaszadók nemcsak elolvasták, de meg is fogadták az esetleges szájápolási javaslatokat, tanácsokat.

„Bár a Magyar Fogorvosok Egyesülete nagyon eredményesnek ítélte a 2014-es edukációs kampányt, sajnos továbbra is aggasztónak találjuk a magyarországi lakosság szájhigiéniával kapcsolatos tudását, attitűdjét, és a témával kapcsolatos helytelen szokásait, ezért is döntöttünk az országos oktató kampány folytatása mellett." – mondta el Dr. Gera István, a Magyar Fogorvosok Egyesületének elnöke.

Az idei szájhigiénia kampány központi eleme továbbra is a szájápolással kapcsolatos legfontosabb tudnivalók gyűjtőoldalaként definiált www.szajharmonia.hu microsite. Az oldalon a szájhigiéniával kapcsolatos kutatási eredmények, érdekességek és ismeretterjesztő cikkek mellett olyan hasznos funkciók is segítik a felhasználókat, mint az országos „Fogorvoskereső" adatbázis, vagy a „Szakértő válaszol" menüpont, ahova bárki fordulhat személyes panaszával. Továbbá a szervezők 2015-ben tervezik egy nyári országos edukációs roadshow elindítását is, mely idén 3 régiót vesz irányba (Közép-; Kelet-; és Észak Magyarország). A kampány és az oldal főtámogatója továbbra is az Orbit, amely évek óta maga is elkötelezett a téma fontossága mellett.

Legolvasottabb cikkeink