• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Tudatos vásárlók: kész a címkeadatbázis

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

Felhívják a vásárlók figyelmét az esetlegesen megtévesztő, félrevezető jelölésekre is.

Mi alapján igazodik el, akinek fontos, hogy olyan terméket vásároljon, amelynek gyártása során nem szennyezték a környezetet, nem tesztelték állatokon, bio alapanyagokból vagy újrahasznosított papírból készült? Napjainkban már Magyarországon is több mint 200 féle olyan emblémával találkozhatunk, amelyek a termékek vagy szolgáltatások valamilyen környezeti, társadalmi jellemzőjére utalnak. Gondot jelent az összehasonlításuk, mert nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, illetve nagyon eltérő odaítélésük módja. Előfordul, hogy a címke mögött kevés a tartalom. Így a fenntartható fogyasztás, a tudatosságon alapuló vásárlási döntéseket a megfelelő információk hiányában sokszor nehéz meghozni.

Az eligazodáshoz nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa, amely jelenleg 50 termékcímke bemutatását és 3 skálás értékelését tartalmazza. Olyan emblémák leírását és értékelését tették közzé, amelyek elterjedtek, a mögöttes tartalmuk megismerhető. Az adatbázist újabb védjegyekkel, jelekkel és feliratokkal folyamatosan bővíteni fogják és felhívják a vásárlók figyelmét az esetlegesen megtévesztő, félrevezető jelölésekre is  tudatta a szervezet közeménye.

A különböző feliratok, jelölések, védjegyek alkalmasak arra, hogy komplex üzeneteket közvetítsenek egy-egy konkrét termék vagy szolgáltatás jellemzőiről, biztosítva a fogyasztó számára azt, hogy valaki valahol ezeket a jellemzőket megvizsgálta, ellenőrizte.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete szeretne hozzájárulni ahhoz, hogy minél többen ismerjenek meg olyan, hiteles és bevált környezeti, társadalmi címkéket és tanúsítási programokat, amelyek valóban hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, környezettudatosabb, egészségesebb, igazságosabb világhoz. Illetve minél többen ismerjük és felismerjük az álcímkéket.