• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Virslifelmérés és pezsgőkimutatás

Egészségmagazin Forrás: Weborvos

Pezsgőt inkább az év végi ünnepek alkalmával,
virslit viszont egész évben fogyasztunk.

Az év végi ünnepek közeledtével egyre nagyobb az érdeklődés a pezsgő, illetve a virsli iránt. A fogyasztók továbbra is az év utolsó hónapjában veszik meg az éves vásárolt pezsgőmennyiség felét, decemberben nagyjából nyolcszor annyi háztartás vásárolja ezt a kategóriát, mint egy átlagos hónapban. A virsli azonban az ünnepek elteltével is kedvelt élelmiszernek számít.


2008 első kilenc hónapjában 4 százalékkal vásároltak több virslit a hazai háztartások, mint egy évvel korábban – állapítható meg a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai alapján. A pezsgőfogyasztás hazánkban kifejezetten szezonális jellegű, elsősorban a karácsonyi ünnepkörhöz kapcsolódik. Sokan évente csak egyszer, az év végén vásárolnak pezsgőt otthoni fogyasztásra, hiszen szilveszterkor szinte mindenki iszik pezsgőt, még ha nem is maga gondoskodik a termék beszerzéséről. Vannak tehát, akik évente csak egyszer, év végén vásárolnak pezsgőt, összességében pedig átlagosan évente 2-3
alkalommal vásárolunk ebből a nedűből.


Az szilveszteri ünnepek másik kedvelt terméke a virsli. Ebből a húskészítményből a 2008. januártól szeptemberig tartó időszakban 4 százalékkal több fogyott, mint a tavalyi év hasonló időszakában.  A virslit vásárlók között a fiatalabb, gyerekes családok és a nagyobb városokban és Budapesten élők aránya meghaladja a napi fogyasztási cikkeknél mért átlagos eloszlást. Jövedelmi szempontból vizsgálva a költéseket megállapítható, hogy a magasabb bevételekkel rendelkezők költenek inkább erre a
kényelmi jellegű termékkörre.

GfK