• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az államosítás újabb 110 milliárd kivonását jelenti

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

Bérrendezésre 80 milliárd kellene, az államosítással 110 milliárdot vonnak ki a rendszerből.

Klasszikus értelemben a legtöbben államosításon a magántulajdon társadalmi tulajdonba vételét értik. A magyar egészségügy államosítása ilyen értelemben furcsa és rendhagyó államosítás, hiszen az önkormányzati-társadalmi tulajdont – a törvény erejénél fogva – állami- társadalmi tulajdonba veszik. Egyik zsebből átteszik a másikba, mármint az egészségügyi intézményeket. Az egészségügyi kormányzat hosszabb távon 50 milliárdos megtakarítást vár az intézményrendszer átalakításától, ugyanakkor viszont arról nem szól senki, hogy maga a tulajdonviszonyok közötti átalakítás rövid távon mennyibe kerül - áll a Szövetség az Egészségügyért – Magyar Kórházak- és Rendelőintézetek Szövetségének sajtóközleményében.

MInt írják, "Az állami-társadalmi tulajdon mellett szól: kiiktatódnak a partikuláris érdekek, a helyi lobbik, egységes szempontok szerint kezelhető az ellátórendszer. Ugyanakkor az önkormányzati-társadalmi tulajdonnal szemben az állami-társadalmi tulajdon nagyobb bürokráciát, rugalmatlanabb működést eredményez. Jelentősen csökken, esetleg teljesen megszűnik a helyi lakosok kontrollja az értük létrehozott, „rajtuk" működő egészségügyi rendszer felett.

A közkézen forgó és ismert adatok alapján az eddigi tulajdonosok, az önkormányzatok – a duális finanszírozás keretein belül – évente 110 milliárdot meghaladó mértékben támogatták kórházaikat, rendelőintézeteiket. Az ezt helyettesítő forrás számai viszont nem találhatók az új tulajdonos, az állam jövő évi költségvetésében. (A népegészségügyi termékdíjból és a baleseti adóból várható és vélelmezett bevétele ennek az összegnek a felét sem teszi ki".)

A Szövetség az Egészségügyért – Magyar Kórházak- és Rendelőintézetek Szövetsége véleménye szerint, amikor az egészségügyi dolgozók bérének rendezéséhez mintegy 80 milliárdos plusz forrásra lenne szükség, megengedhetetlen és érthetetlen a korábbi önkormányzati tulajdonosok százmilliárdos támogatásának elvesztése - áll a közleményben.