Csaknem hárommilliárd forintos informatikai fejlesztés valósult meg a nemzeti biztosítónál.
Hatalmas informatikai fejlesztés zárult az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál: 2,8 milliárd forint értékű szoftver és hardver segíti a Pénztárt abban, hogy az E. Alap kezelését korszerű, egységes informatikai háttérrel tudja ellátni az uniós forrásokból megvalósuló EKOP, azaz az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programban. Nemzetközi szinten is egyedülálló adatbázissal rendelkezik a hazai biztosító, amelynek egyik fontos feladata az ágazati informatika működtetése – fogalmazott Sélleiné Márki Mária, az OEP főigazgatója a mai projektzáró ünnepségen. A nagyságrendeket érzékeltetve többek között elmondta, hogy évente 350 millió ellátási esemény jelentését fogadják, s húszezer egészségügyi szolgáltatónak utalnak át 1,3 milliárd forintnyi finanszírozást.
Az OEP minden alrendszerét átfogó fejlesztés eredményeként egyszerűsödött az OEP szerződéses kapcsolatainak kezelése, növelték az informatikai rendszer biztonságát, vett át a szót Pálosi Mihály, a projektigazgatóság főosztályvezetője. Az OEP-hez befutó adatok szerint évente 120 millió orvos-beteg találkozás zajlik a hazai egészségügyi ellátásban, s mivel teljesítményelv érvényesül az elszámolásban, ezért egyre több információt szeretnének megtudni ezekről az ellátási eseményekről, ezért is fogadják a már említett 350 millió jelentési adatot.
Az informatikai fejlesztés a vényeket is érinti: nemcsak a kiváltás, hanem már a felírás pillanatában láthatóvá tudják tenni az orvosi rendelést, s így további lehetőséggel járulnak hozzá az e-recept funkcióhoz. Bár az e-recept az Állami Egészségügyi Ellátó Központ informatikai fejlesztése során valósul meg, az OEP-nél elkészültek a szükséges kapcsolódási pontok.
A betegeket közvetlenül is érinti a projektben megvalósult e-TAJ funkcionalitás: továbbfejlesztették az OEP online jogviszony ellenőrző rendszerét, s immár a belépő chipkártya alapú személyi igazolványok elegendőek lesznek a biztosítotti jogviszony igazolására. Mindez úgy lehetséges, hogy az OEP projektje egyik része a 114 milliárd forintból megvalósuló elektronikus közigazgatási programnak, amelyben az adatbázisok közötti kapcsolatot a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által fejlesztett összerendelési adatbázis biztosítja.
Az OEP közel háromszáz munkatársa, valamint 22 külsős cég, vett részt az OEP informatikai fejlesztésében, amelynek köszönhetően 16,5 tonnányi hardvert helyeztek el, ebből a legnagyobb súlyú az áramszünet idején is zavartalan működést biztosító szünetmentes tápegység. Növelték a biztonsági szintet, a rendszer védelmét tűzfalak, terheléselosztó rendszerek szolgálják, illetve havária esetén egy másodlagos adatközpont áll rendelkezésre – derült ki Árki Kornél informatikai főigazgató-helyettes tájékoztatásából.