• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Mediációs készségfejlesztés egészségügyi dolgozóknak

Egészségpolitika Forrás: Weborvos

A felek közötti megegyezés célravezetőbb, költségkímélőbb és hatékonyabb megoldást eredményez.

Az orvos-beteg közötti hatékony együttműködés, a betegközpontú ellátás, valamint a békés (perelkerülő) megoldások elterjesztése érdekében mediátor képzést indított az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ az egészségügyben dolgozó – panaszkezelés területén jártas – vezető szakemberek részére - közölte az OBDK.

Az OBDK 2015. év végén jogvédői körében indította elsőként mediátor képzését. A betegjogi képviselők számos konfliktusos helyzetben tapasztalják azt, hogy a megszerzett ismeretek alkalmazásával a panaszos-szolgáltató közötti problémák hatékony és megnyugtató megoldásaként segítségül hívható a mediáció eszköztára. A jogvédők ezirányú tevékenysége azt mutatja, hogy a felek közötti megegyezés célravezetőbb, költségkímélőbb és hatékonyabb megoldást eredményez, elkerülve ezzel az egyéb, hatósági vagy peres eljárást.

A szolgáltatói oldalon folytatódó „Mediációs készségfejlesztés az egészségügyben dolgozók részére/Alternatív konfliktuskezelés elmélete és gyakorlata" című 60 órás akkreditált „pilot" képzés célja, hogy a mediációs készségfejlesztés mellett az egészségügyi intézmények szintjén is hangsúlyozottan beépüljön a humánus konfliktuskezelői eszköztár, amely így hozzájárulhat a szolgáltatások során kialakult konfliktusok gyors, mindkét fél számára megnyugtató eredménnyel történő lezárásához.