Az orvos-beteg közötti hatékony együttműködés, a betegközpontú ellátás, valamint a békés (perelkerülő) megoldások elterjesztése érdekében mediátor képzést indított az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ az egészségügyben dolgozó – panaszkezelés területén jártas – vezető szakemberek részére - közölte az OBDK.
Az OBDK 2015. év végén jogvédői körében indította elsőként mediátor képzését. A betegjogi képviselők számos konfliktusos helyzetben tapasztalják azt, hogy a megszerzett ismeretek alkalmazásával a panaszos-szolgáltató közötti problémák hatékony és megnyugtató megoldásaként segítségül hívható a mediáció eszköztára. A jogvédők ezirányú tevékenysége azt mutatja, hogy a felek közötti megegyezés célravezetőbb, költségkímélőbb és hatékonyabb megoldást eredményez, elkerülve ezzel az egyéb, hatósági vagy peres eljárást.
A szolgáltatói oldalon folytatódó „Mediációs készségfejlesztés az egészségügyben dolgozók részére/Alternatív konfliktuskezelés elmélete és gyakorlata" című 60 órás akkreditált „pilot" képzés célja, hogy a mediációs készségfejlesztés mellett az egészségügyi intézmények szintjén is hangsúlyozottan beépüljön a humánus konfliktuskezelői eszköztár, amely így hozzájárulhat a szolgáltatások során kialakult konfliktusok gyors, mindkét fél számára megnyugtató eredménnyel történő lezárásához.