Hét regionális irodát alakított ki a betegjogi központ uniós forrásból.
Hét regionális irodát alakított ki az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) 915 millió forint uniós forrásból, a három éve alakult intézmény mára az egészségügyi, szociális és gyermekeket érintő ellátórendszer aktív tagjává vált - közölte a központ főigazgatója kedden Budapesten.
Novák Krisztina a Betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi hálózat és civil jogvédő munka fejlesztése című projektzáró rendezvényen elmondta: az októberben lezáruló program eredményeként Zalaegerszegen, Pécsen, Székesfehérváron, Miskolcon, Szegeden, Debrecenben és Budapesten van már irodájuk.
Tájékoztatása szerint területi irodáik a lakossági tájékoztatáson túl a régiókban működő, de eddig szakterületenként elkülönült jogvédők együttműködésére is lehetőséget teremtenek.
A rendezvény résztvevőit levélben köszöntötte Beneda Attila, egészségpolitikáért felelős helyettes államtitkár, aki a most lezáruló projektre utalva arra hívta fel a figyelmet, hogy a problémák megoldásakor gyakran a - szociális, egészségügyi vagy gyermekterületet érintő - szakterületek közötti összefogásra, csapatmunkára, tehát sokoldalú segítségnyújtásra van szükség.
Novák Krisztina főigazgató közölte, az Új Széchenyi Terv pályázatán elnyert forrásból 12 megyei kormányhivatalban integrált jogvédelmi információs pontokat is létrehoztak a jogvédelmi hálózat szolgáltatásainak könnyebb eléréséhez, továbbá a programban 453 egészségügyi, szociális vagy gyermekvédelmi területen dolgozó szakembernek jogvédelmi képzést is nyújtottak.
Beszámolója szerint 619 szakmai műhely és lakossági fórum, továbbá húsz szakmai füzet és nyolc tájékoztató anyag segítette az érdeklődők felvilágosítását, jogtudatosítását és a jogvédelmi hálózat megismerését.
Az OBDK jogvédelmi képviselőinek feladata, hogy védjék a hozzájuk fordulók jogait, segítsék őket azok megismerésében és érvényesítésében. Így például segítik a betegeket panaszuk megfogalmazásában, kezdeményezik annak kivizsgálását, képviselhetik a betegeket az eljárás során, felhívhatják a szolgáltatót a jogsértő gyakorlat megszüntetésére.
A betegjogi képviselők minden kórházban elérhetőek, továbbá a járóbeteg-szakellátás és az alapellátás szolgáltatásait igénybe vevők számára is segítséget tudnak nyújtani. Az OBDK hivatalból is eljárhat olyan esetekben, amikor súlyos vagy az ellátottak nagyobb csoportját érintő betegjogi sérelemről szerez tudomást - áll az intézmény tájékoztatójában.