• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Szerdán leáll a betegszállítás?

Egészségpolitika Forrás: Weborvos Szerző:

Az üzemanyagárak lassan az ellátás zavartalanságát veszélyeztetik.

Sem cáfolni sem megerősíteni nem kívánta a betegszállítók egyesületének elnöke, Bíró Ferenc azt az információt, hogy szerdán az egész országban leáll a szolgáltatás. Több helyről megerősített hírek szerint az viszont bizonyosnak látszik, hogy egy ilyen helyzet kivédése érdekében az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) valamennyi gépkocsiját, teljes állományát kirendelte november 30-ára. (Ezt az információt Győrfi Pál, az OMSZ Kommunikációs igazgatója délután e-mailben cáfolta: "Az OMSZ ezen a napon is csak a szervezőlevélben munkanapokra meghatározott „szervezett kocsiparkot" kívánja működtetni."

Bíró Ferenc azt azonban ismételten megerősítette, hogy a betegszállítók nagyon nehéz helyzetbe kerültek a benzin-, és gázolajár emelkedés miatt, amelyhez egyelőre nem kaptak semmilyen kompenzációt. A hónap elején az egyesület békés megyei tagszervezetének vezetője is azt nyilatkozta, hogy az utóbbi időszakban egekig emelkedő üzemanyagárak lassan az ellátás zavartalanságát veszélyeztetik. Az idei üzemanyagár-emelkedés eddig csaknem 80 forint literenként, csak az október végi és a november eleji drágulás, illetve a jövedékiadó-emelés kilométerenként 19 forint költségnövekedést okozott. Erre sem az idei, sem a 2012-es költségvetési tervezetben nincs forrás.

A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete már egy hónapja aggodalmát fejezte ki, hogy a gázolajár és a jövedéki adó változások újabb komoly költségnövekedést jelentenek a betegszállításban. Az amúgy is alulfinanszírozott szervezetek így nem képesek, a jelenlegi rendszerben, ezt a költségnövekedést az OEP finanszírozásból fedezni. A MBOE ezért szakmai egyeztetést javasolt a rendszer további zavartalan működése érdekében.

Egyelőre azonban nincs döntés a helyzet megoldására, ami akár azt is eredményezheti, hogy hó végére egyes tagszervezetek, vagy akár a többség is kénytelen lesz leállni. Ez viszont komoly zavarokat okozhat az ellátásban, ugyanis az OMSZ gépkocsiparkja csak nehezen tudná pótolni a naponta fgutó 400-500 betegszállító autót is.