• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Tranzitvárókat hoznának létre több kórházban

Egészségpolitika Forrás: InfoRádió

A betegszállítás egy részét visszaadnák az Országos Mentőszolgálatnak.

Hatékonyabbá tennék működésüket a betegszállítók, az InfoRádió úgy tudja, hogy a felmerülő jogszabályi változtatásokról már tárgyalnak is az egészségügyi államtitkárral. A cégek ésszerűsítenék a finanszírozást, a kvótarendszert. A javaslat szerint ha egy területen havonta 8000 kilométer megtételére van pénz az államtól, de az autók nem mennek ennyit, csak 6000 kilométert, akkor a fennmaradó 2000 kilométernyi kvóta és ennek finanszírozása átadható lenne más megyének - adta hírül az InfoRádió.

A betegszállítók emellett szeretnének több kilométerpénzt a nagyvárosi közlekedésért, valamint rendelkezésre állási díjat az ügyeletben eltöltött időért, ugyanis amíg várakoznak a munkára és az autó áll, nem jár bérezés. A betegszállítás egy részét, amely szakfeladatnak minősül, visszaadnák az Országos Mentőszolgálatnak - mondta Tóth István, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének alelnöke.

Méltó körülményeket akarnak biztosítani a betegeknek, ezért szakfelügyelettel bíró tranzitvárókat hoznának létre a megyeszékhelyeken és a klinikai központokban. A páciensek érdekét szolgálná az a javaslat is, amely növelné a fekvőbetegek szállítására alkalmas autók számát. Tóth István szerint a 650 autó kétharmadának kellene ilyennek lennie.

Ez azért is fontos, mert minden betegszállító autó egy biztonságos tartalék az Országos Mentőszolgálat mögött. Ezeken az autókon képzett személyzet dolgozik, akik képesek egy mozgósítás esetén helytállni és a lakosságot ellátni.

A betegszállítók az átalakításhoz 700-900 millió forintot kértek az egészségügyi államtitkártól. Abban bíznak, hogy a javaslatukból tavaszra törvénytervezet lehet. Itt meghallgatható