• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Uniós pályázatoknál is beszállító lehet a BVOP

Egészségpolitika Forrás: Weborvos Szerző:

Az államosított kórházak értékhatár alatt nem kerülhetik meg a kormányrendeletet.

Több kórházban gondként vetődött fel, hogy uniós beszerzések esetén is kötelező a BVOP-től rendelniük, vagyis olyan termékeket kell beszerezniük, amelyeket a büntetés-végrehajtási intézményekben fogva tartottak állítanak elő. Mint a GYEMSZI-től megtudtuk, ennek kötelezősége akkor áll fenn, ha az uniós pályázat értékhatár alatti beszerzéseket tartalmaz – ami pályázatonként eltérő nagyságú. Ebben az esetben ugyanis a tagországoknak lehetőségük van arra, hogy maguk szabályozzák a közbeszerzéseiket, ahogy ez hazánkban is megtörtént.

Ugyanakkor értékhatár feletti beszerzések esetén nem lehet/nem kell a BVOP-t választaniuk a kedvezményezetteknek.
A hazai szabályozás idén januárban lépett életbe, így a vonatkozó kormányrendelet értelmében az egészségügyi intézmények kötelesek a központosított közbeszerzés hatálya alá tartozó kiemelt termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó, és a fogvatartottak kötelező foglalkoztatása keretében előállított termékek és szolgáltatások körébe is tartozó igényeikkel a BVOP-hez mint Központi Ellátó Szervhez (KESZ) fordulni.

Azon egészségügyi intézmények, amelyeknek intézményfenntartója – 2012. január elsejével, valamint május elsejével – a GYEMSZI lett, a központi költségvetésben önálló fejezettel rendelkező országos hatáskörű szerv irányítása alá tartozó költségvetési szerv státuszba kerültek. Így a kormányrendelet rendelkezései szerint az átvett egészségügyi szolgáltatók közbeszerzéseik és beszerzéseik megvalósítása során a kormányrendeletben foglaltak szerint kötelesek eljárni.

Ha a KESZ a rendelet szabályai szerint képes a kiemelt termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó ellátási igényt – a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004. (V. 25.) kormányrendeletben foglaltak alapján – teljesíteni, úgy a 44/2011. (III. 23.) kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.

A Kórházszövetség elnöke, Rácz Jenő több fórumon is megfogalmazta, hogy a kötelező BVOP-s beszerzések újabb terheket rónak az intézményekre: termékek sem minőségileg, sem árban nem megfelelőek, így megtakarítás helyett többletkiadással járnak, miközben szigorúan takarékoskodniuk kellene. Egyetlen megoldás marad: a tárgyalás – ahogy maguk a GYEMSZI szakértői is javasolták egy szakmai fórumon. Vagy olcsóbb árat elérni, vagy kifogásolni a minőséget. Ezt utóbbi esetében a BVOP nem-megfelelőségi nyilatkozatot állít ki ajánlatkérő számára, s ekkor a központosított közbeszerzési rendszerről, valamint a központi beszerző szervezet feladat- és hatásköréről szóló 168/2004 (V. 25.) kormányrendelet 7. §-a szerint járnak el, amely lehetővé teszi a saját körben megvalósított beszerzést.

Legolvasottabb cikkeink