• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

40 ezer halott az európai utakon

Európai Unió Forrás: RTL-Klub Online

Közlekedésbiztonsági chartát fogadott el az Európai Unió: 2010-ig a felére csökkentenék a közúti balesetek halálos áldozatainak számát.

Az unió mostani területén egy év alatt 40 ezren halnak meg közlekedési balesetben. Ha ehhez hozzávesszük a májusban csatlakozó országok évi 12 ezer áldozatát, akkor azt látjuk, hogy összesen annyian halnak meg egyetlen évben, mint amennyi például egy közepes magyar város, mondjuk Sopron, Nagykanizsa vagy Hódmezővásárhely teljes lakossága.

 
A sérültek száma csak a mostani uniós határokon belül 1 millió 700 ezer, vagyis csaknem budapestnyi ember. A balesetek okozta anyagi kár 160 milliárd euró évente. Ez több mint 8 ezerszerese a tavalyi rekord lottóötös nyereményének. Az Unió most megelégelte a fekete statisztikákat,- írja az RTL Klub Online.


A halálokok között a gyorshajtás áll az első helyen, az unió ezért elsősorban az ész nélkül száguldozó sofőröknek üzen hadat. Hollandiában már most is szigorúak az ellenőrzések. Ebből a töltés mögött rejtőző rendőrségi mikrobuszból is az ámokfutókra vadásznak. A gyorshajtást csengőhang jelzi.


Franciaországban már el is kezdték az éjjel-nappal figyelő kamerák telepítését. Ezekkel minden gyorshajtót fülön csípnek. A bekamerázott területekre táblák figyelmeztetnek.


A tragédiák negyedét az ittas vagy drogos vezetés okozza, az áldozatok között sok a fiatal. A péntek és a szombat éjszaka szedi a legtöbb áldozatot: ezek a sajnos nálunk is jól ismert diszkóbalesetek. A szakemberek a szigorúbb ellenőrzés és a súlyosabb büntetés mellett a felvilágosításra helyezik a hangsúlyt. Ezért vár fontos szerep a megelőzésben az iskolákra is.


A nagy bajt sokszor a nagy járművek okozzák. Ezért a mostaninál szigorúbb ellenőrzésre kell számítaniuk a kamionosoknak is,- írja a lap.