• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

A Reduline hirdetés miatt bírságolt a GVH

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

A Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott termék gyógyászati segédeszköznek is minősül.

Megtévesztő hirdetések miatt 10 millió forintra bírságolta a TV Brands Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - közölte a versenyhatóság szerdán az MTI-vel. A tájékoztatás szerint a GVH megállapította, hogy a TV Brands Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és megtévesztő reklámokat tett közzé a Reduline 36 termékével kapcsolatban. A TV Brands Kft. 2011 áprilisa és 2013 júniusa között a termékkel kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott.

A GVH, figyelembe véve az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal tájékoztatását megállapította, hogy a Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott termék gyógyászati segédeszköznek is minősül, így a termék hirdetésére vonatkoznak az ágazati, további reklámozási előírásokat részletező törvény előírásai is.

A versenyhivatal döntése szerint a TV Brands Kft. egyebek mellett a terméket nem a termékkategóriára vonatkozó speciális szabályoknak megfelelően reklámozta, egyes kötelező tájékoztatási elemeket nem jelenített meg. A többi között azt az üzenetet közvetítette a fogyasztóknak, hogy a termék alkalmazásával megerőltetés, diéta és testmozgás nélkül is le lehet fogyni.

A GVH Versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartások további folytatását, a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott.

Súlyosító körülményként értékelte a versenyhatóság, hogy a jogsértő reklámok célcsoportja azon sérülékeny fogyasztói kör, akik testtömegükkel való elégedetlenségük révén az átlagosnál kiszolgáltatottabbak, könnyebben befolyásolhatóak. A GVH ugyanakkor enyhítő körülményként értékelte többek között, hogy a TV Brands Kft. a versenyfelügyeleti eljárás megindítását megelőzően megváltoztatta a kereskedelmi gyakorlatát.

Legolvasottabb cikkeink