A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH 1-1 millió forint bírságot szabott ki két cégre.
"Hosszú távon a legkedvezőbb áron" illetve a "legolcsóbb omeprazol" szlogenekkel népszerűsítette termékeit az 1 A Pharma GmbH illetve a Sandoz Hungária Kft., ami alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Emiatt a két vállalkozásnak 1-1 millió forint bírságot kell fizetnie - tudatta közleményben a Hivatal.
A versenyhatóság 2007 szeptemberében indított eljárást az 1 A Pharma GmbH és a Sandoz Kft. ellen, miután tudomására jutott, hogy a két vállalkozás orvosok és gyógyszerészek számára készült hirdetéseiben "Hosszú távon a legkedvezőbb áron!" mondattal népszerűsített több általa forgalmazott gyógyszert.
A vizsgálat megállapította, hogy a két társaság piacelsőségi állításokat fogalmazott meg. Csakhogy 2006 szeptembere és 2007 szeptembere között több alkalommal is előfordult, hogy a két vállalkozás által forgalmazott és reklámozott termékeknél voltak olcsóbb gyógyszerek. Bár az árakat az orvosoknak és a gyógyszerészeknek lett volna alkalmuk ellenőrizni, a GVH szerint az információszerzés terhét a vállalkozások nem háríthatják át egyoldalúan a fogyasztókra.
Ezek alapján a GVH megállapította, hogy az 1 A Pharma GmbH és a Sandoz Hungária Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsítottak 2006 szeptembere és 2007 augusztusa között, amikor tájékoztató és reklámanyagaikban a "Ramipril 1a Pharma", "Probitor", "Felodipin 1a Pharma", "Amlodipin 1a Pharma", "Simvastatin 1a Pharma", "Metoprolol Z 1a Pharma", "Glimepirid 1a Pharma", "Metformin 1a Pharma" elnevezésű termékekkel kapcsolatban a "hosszú távon a legkedvezőbb áron", valamint a "Probitor-"elnevezésű termékkel kapcsolatban a "legolcsóbb omeprazol" kijelentéseket tették.
A fogyasztók megtévesztése miatt a GVH 1-1 millió forint bírságot szabott ki a két cégre. A bírság összegének megállapításakor a versenyhatóság jelentős mértékű enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy az eljárás alá vontak a kifogásolt magatartást a GVH eljárás megindítását megelőzően abbahagyták, illetve jelezték, hogy a jövőben nem kívánnak élni a kifogásolt kijelentésekkel reklámjaikban. A GVH hasonlóan vette figyelembe azt is, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint a két vállalkozás valóban igyekezett a vizsgált időszakban termékeik árait a legalacsonyabb szinten tartani.