A Facebookon már nem kedvezményezettek a gyógyszercégek lapjai.

Kizárólag a gyógyszercégeknek és az általuk fenntartott oldalaknak engedélyezte a Facebook, hogy ne lehessen nyilvánosan kommentelni üzenőfalukon. Ez a kedvezmény sok céget arra ösztönzött, hogy saját oldalakat hozzon létre, termékeit és szolgáltatásait népszerűsítse. A gyógyszergyártók viszonylag későn jelentek meg a közösségi oldalon, tömegesen csupán 1,5 éve vannak jelen a hálózaton. A távolmaradás és a bizalmatlanság oka éppen az volt, hogy a cégek nem érezték úgy, hogy teljesen ellenőrzésük alatt tudják tartani oldalaikat, úgy tűnik ez a bizalmatlanság most beigazolódott. A Facebook nem indokolta meg hivatalosan, hogy miért döntöttek az oldalak nyilvánossá tétele mellett, a cég szóvivője, Andrew Noyes csupán annyit mondott, bíznak abban, hogy a döntés egy egészséges párbeszédet indít el - írja a Washington Post nyomán az itbusiness.hu.
Az érintett cégek egy része kivár, míg mások kijelentették végleg bezárják az általuk üzemeltetett oldalakat és máshol népszerűsítik tovább tevékenységüket. A gyógyszergyártók a legtöbb esetben nem egy-egy terméknek vagy saját márkájuknak tartanak fenn oldalakat, hanem egyes betegségek köré épülő tematikus oldalakat menedzselnek.
A depresszióval küzdők számára lapot létrehozó AstraZeneca már pénteken törölte oldalát, hasonlóképpen járt el a Johnson & Johnson, amely figyelemhiányos hiperaktivitás-zavarral küzdők és családjaik számára tartott fenn egy aloldalt. A vérzékenységgel és szklerózis multiplexszel foglalkozó oldalakat üzemeltető Pfizer egyelőre kivár, a cég szóvivője úgy nyilatkozott, meglátják lesz-e szükség a hozzászólások moderálására, illetve az milyen erőforrásokat igényel.
A cégek többsége attól fél, hogy a hozzászólók negatív kritikát fogalmazhatnak meg, nemkívánatos mellékhatásokról számolhatnak be, vagy éppen a gyógyszerek nem rendeltetészszerű felhasználását népszerűsíthetik. A gyógyzsergyártók attól is félnek, hogy az ilyen tevékenység rossz reklám lehet, illetve egyes esetekben még a felügyelő hatóságok figyelmét is felhívhatják termékeikre. A Facebook természetesen ugyanazokat a lehetőségeket nyújtja a cégek számára is, amelyeket bármely más felhasználójának, így egyes hozzászólásokat továbbra is törölhet az oldal üzemeltetője, igaz ez folyamatos megfigyelést igényel majd a gyártók részéről.