• nátha
    • Náthaszezon: erre számíthatunk

      Náthaszezon: erre számíthatunk

    • 9 tipp a nátha tünetei ellen

      9 tipp a nátha tünetei ellen

    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Gyógyszergyárból egészséggyárrá válni

Gyógyszerpiac Forrás: Weborvos Szerző:

Szemléletváltásra, felelősebb piaci magatartásra ösztönzik a gyógyszeripart.

A magyar lakosság 54 százaléka szerint a gyógyszergyártók egyáltalán nem működnek társadalmilag felelősen – olvasható egy felmérésben. A sanofi-aventis/Chinoin hazánk piacvezető gyógyszergyártójaként sok egyéb között e negatív, s nem utolsó sorban téves megítélés okán szemléletváltásra, felelősebb piaci magatartásra ösztönzi a gyógyszeripart.

A sanofi-aventis csoport vezető nemzetközi gyógyszeripari vállalat. Olyan terápiás megoldások kutatásával, kifejlesztésével és piacra juttatásával foglalkozik, amelyek az emberek életminőségének javítását szolgálják. A cég 100 éves hazai tapasztalatával, és a csoport által is biztosított nemzetközi hátterével a magyar emberek egészségi állapotának javítását tűzte ki célul. 2500 dolgozójával az egyetlen olyan gyógyszeripari vállalat a régióban, amely tevékenységében a kutatás-fejlesztéstől a termelésen keresztül a disztribúcióig a gyógyszergyártás teljes spektruma megtalálható. A vállalatcsoport hazai árbevételének 20 százalékát fordítja K+F-re, a Chinoin megvétele óta 172 milliárd forintot invesztált a hazai vállalatba.
A cég az utóbbi két esztendőben átvilágította és átvilágíttatta a működését, értékelte gazdasági-üzleti, társadalmi és környezeti teljesítményét. A fenntarthatóság alapelveit figyelembe véve felelősségvállalási stratégiát alakított ki, ennek alapján a későbbiekben is különböző akciókra készül.


Tegnap tartott Fenntarthatósági Fórumán a hazai gyógyszergyártók közül elsőként, a sajtónyilvánosság előtt az ismertette az ENSZ Agenda 21 dokumentumához illeszkedő fenntarthatósági és felelősségvállalási stratégiáját. A fórumon a vállalatvezetés a kétévente megjelenő, a cég tevékenységéről teljes képet adó fenntarthatósági jelentésről is beszámolt. A jelentés különlegessége, hogy a nemzetközi keretrendszer szerint (Global Reporting Initiative, GRI) készített beszámoló és stratégia Magyarország egyik legmélyebb, legmagasabbra értékelt jelentése, ennél hazánkban összesen egy vállalat jelentése rendelkezik magasabb besorolással.

A Szinapszis közvéleménykutató 2008-as lakossági felmérésből tudható, hogy hazánkban az emberek többsége a gyógyszergyártók felelős tevékenységét nem érzékeli. A cég e negatív ítéleten változtatni szeretne. A sanofi-aventis/Chinoinnál úgy gondolják, a társadalmi felellősségvállalásban tett erőfeszítéseiket, célkitűzéseiket a fenntarthatósági jelentés és a felelősségvállalási akcióterv nagyban segíti majd.


Christophe Gourlet, a sanofi-aventis/Chinoin vezérigazgatója szerint a vállalat hazai és nemzetközi jelenléte a közös jövőnkben kiemelt szerepet betöltő iparágban felelősségre kötelez. Hangsúlyozta, a gyógyszergyár stratégiájának és akciótervezésének egyik legfontosabb eleme, hogy azokat társadalmi párbeszédben alakítja ki.
A cég felelősségvállalási gyakorlatát az emberi erőforrás megbecsülésével kezdi. A vállalatnál dolgozók képzésére két év alatt csaknem 600 millió forintot fordított, a szociális kiadás több mint 1,6 milliárd forint volt.

A vállalat programot indított a csökkent munkaképességűek foglalkoztatására, ennek nyomán 2008-ban az év esélyteremtő munkahelyének címet nyerte el.

A sanofi-aventis/chinoin üzletviteli gyakorlatát nemcsak munkáltatóként, hanem gyártóként és befektetőként is igyekszik felelősen alakítani. Tavaly például környezeti intézkedésekre majd’ 1 milliárd forintot fordítottak. A honi klímavédelmi intézkedéseiket a nemzetközi csoport klíma díjjal jutalmazta.

A fenntarthatósági jelentésben olvasható, hogy a vállalat összetett, társadalmi, gazdasági-, környezeti hatásainak nyomonkövetésén alapuló felelősségvállalási stratégiája a betegségek kezelésére és az egészségvédelemre épül.

Elsődleges célunk, hogy a cég a „gyógyszergyár" imázs falai közül, a megelőzést, az egészségmegőrzést népszerűsítve és támogatva „egészséggyárként" működjön – ekként summázta a sanofi-aventis/Chinoin küldetését Rózsa Iván, a vállalat kommunikációs igazgatója. Egyben abbéli reményének is hangot adott, hogy a fenntarthatósági jelentésben közölt eredmények széleskörű megismertetése komoly előrelépést és szemléletváltást hozhat a egészségiparban. Sok egyéb között tudatosítani akarják, hogy a betegségek leküzdése alapvetően a prevencióval kezdődik. 2010-ben is felvilágosító és egészséges életmódra buzdító kampányok mögött álltak.

A külső tanácsadó közreműködésével készített, és a KÖVET-Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért szervezet által minősített 2008-as és 2009-es esztendő értékelő jelentést hozták nyilvánosságra. Az 1995-ben alakult KÖVET kiemelkedően közhasznú, nem nyereségorientált szervezet, célja, hogy a szervezeteket a fenntarthatóság útján segítse. Munkájában több mint 110 különböző méretű és ágazatban tevékenykedő cég, egyetemek, állami intézmények, civil szervezetek vesznek részt. A KÖVET szervezetek fenntarthatósági besorolását és fenntarthatósági jelentések minősítését 2001 óta végzi.

A fenntarthatósági jelentés elkészítésében és a felelősségvállalási stratégia megalkotásában a sanofi-aventis/Chinoin partnere a CSR Services Kft. volt. A CSR Services Kft. a hazai stratégiai tanácsadói piacon 2007-től van jelen, mint meghatározó szereplő. Az ügynökség kiemelt tanácsadói területei a fenntartható vállalatirányítási rendszerek, felelős üzletvitel és szervezetvezetés, CSR projektmenedzsment.
A vállalat rövid és teljeskörű jelentése a www.sanofi-aventis.hu címen lesz olvasható.