Az ügyészek szerint a szűrés még nem elégséges a fogyasztók védelméhez.
Az amerikai Államügyészek Nemzeti Szövetségének (National Association of Attorneys General) találkozóján elhangzottak szerint a Google első helyek között hamis gyógyszerek értékesítésére mutató keresési találatokat is megjelenít. A keresőóriást már 2011-ben 500 millió dollárra megbüntették illegális gyógyszertárak reklámjainak megjelenítéséért - az amerikai ügyészek szerint a Google azonban azóta sem javított szűrőrendszerén.
Ahogy a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) hírlevelében olvasható, a Google-t érő komoly kritikákat Mississippi állam ügyésze, Jim Hood fogalmazta meg az amerikai ügyészek találkozóján. Hood emlékeztetett rá, hogy 2011-ben a kereső oldal 500 millió dollárt fizetett büntetésként, amelyet az illegális online patikákra mutató hirdetések megjelenítéséért szabott ki rá a bíróság. Az ügyész szerint az elmúlt két évben az internetes cég nem javított érdemben keresőrendszerén, amely így továbbra is könnyen használható a potenciálisan veszélyes gyógyszerek kereséséhez.
Az USA Today beszámolója szerint Hood elmondta, próbakeresések során úgy találták, hogy a keresési találatok között az első helyeken olyan linkek is szerepelnek, amelyek hamis és illegális gyógyszerek beszerzési lehetőségeire mutatnak. A szakértő szerint ezen oldalak között több hirdetőként is partnere a Google-nek, vagyis a keresőmodul nemcsak megjeleníti ezeknek a hirdetéseit, de profitál is a reklámok elhelyezéséből.
A Google a kritikára reagálva leszögezte, hogy a cég komolyan veszi felhasználói biztonságát, olyannyira, hogy az elmúlt két évben mintegy 3 millió illegális gyógyszer-értékesítést végző oldalra mutató hirdetést távolított el a rendszeréből.
Korábban egyébként egy másik jelentés is elmarasztalta már a Google-t, amiért az illegális gyógyszerterjesztőket segíti. A Digital Citizens Alliance (DCA) tanulmánya szerint a cég leányvállalataként működő YouTube felületén új hirdetési mechanizmussal reklámozzák magukat a hamisítók és illegális terjesztők. A DCA-nak ugyanis 38200 olyan „oktató videót" is sikerült ugyanis beazonosítania a felületen, amely a receptköteles gyógyszerek vény nélküli beszerzéséhez ad útmutatót, és illegális webpatikákat reklámoz. Ezek a videók a Google számára szintén bevételi forrást jelentenek, hiszen a YouTube felhasználási szabályainak megfelelően a videót feltöltők engedélyezik egyúttal azt is, hogy a szolgáltató a videók elé és alá hirdetéseket helyezhessen el.
A DCA azt is érthetetlennek találja, hogy egy olyan szellemi potenciállal rendelkező cég, amely sofőr nélküli autót és kibővített valóságot megjelenítő szemüveget is fejleszt, hogyan nem képes hatékonyabb megoldást kitalálni a hamisítványokat és más illegális termékeket kínáló hirdetők szűréséhez.