A fájdalomcsillapító reklámja azt sugallja, hogy a készítmény már tíz perc elteltével hat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Berlin Chemie egyik reklámjában úgy népszerűsítette az általa forgalmazott készítményt, miszerint "10 perc alatt eléri azt a vérszintet, amely a fájdalomcsillapító hatás kezdetéhez szükséges".
A reklám a fogyasztóban azt a képzetet kelti, hogy a tabletta bevételét követő tíz perc múlva a fájdalom érezhetően enyhülni kezd, ez a hatás azonban a versenyhivatal szerint nem bizonyítható. Az állítás mindössze arra utal, hogy tíz perc elteltével a tabletta elkezd orvosi értelemben hatni, azaz a hatóanyag-koncentráció eléri azt a küszöbértéket, amelyet a szakirodalom a hatás kezdetének fogad el.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás az Ibustar népszerűsítése során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, bírság kiszabását azonban a versenyhivatal nem tartotta szükségesnek.