• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Megtévesztő az Ibustar reklámja

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

A fájdalomcsillapító reklámja azt sugallja, hogy a készítmény már tíz perc elteltével hat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a Berlin Chemie egyik reklámjában úgy népszerűsítette az általa forgalmazott készítményt, miszerint "10 perc alatt eléri azt a vérszintet, amely a fájdalomcsillapító hatás kezdetéhez szükséges".

A reklám a fogyasztóban azt a képzetet kelti, hogy a tabletta bevételét követő tíz perc múlva a fájdalom érezhetően enyhülni kezd, ez a hatás azonban a versenyhivatal szerint nem bizonyítható. Az állítás mindössze arra utal, hogy tíz perc elteltével a tabletta elkezd orvosi értelemben hatni, azaz a hatóanyag-koncentráció eléri azt a küszöbértéket, amelyet a szakirodalom a hatás kezdetének fogad el.

A GVH megállapította, hogy a vállalkozás az Ibustar népszerűsítése során a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, bírság kiszabását azonban a versenyhivatal nem tartotta szükségesnek.

Legolvasottabb cikkeink