• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Minden ötödik ember vásárolna hamis terméket

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

A hamis gyógyszerek esetében a internetes beszerzés aránya 5-ről 21 százalékra nőtt.

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) idei felmérése szerint 2013-ban minden ötödik ember, a megkérdezettek 20 százaléka nyitott hamis termékek vásárlására, ez javulást jelent a korábbi évek 27-30 százalékához képest - közölte a testület legfrissebb felmérésének megállapítását szerdán. A HENT az elmúlt négy évhez hasonlóan 2013-ban is ezerfős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek a hamisítás jelenségéhez; a felmérést a testület megbízásából a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. végezte.

A válaszok alapján 2013-ban az emberek 53 százaléka zárkózott el a hamis ruházati termék vásárlása elől, 13 százalékuk viszont bármikor venne hamis ruhát. 2009-ben csupán minden harmadik megkérdezett utasította el a hamis ruha vásárlását. A hamis illatszerek, egyéb kozmetikumok elutasítottsága még határozottabb, mint a ruháké: 2013-ban mindössze minden huszadik válaszadó nyilatkozott úgy, hogy bármikor venne, és minden ötödik, hogy talán venne ilyen hamisítványt.

Az idén a megkérdezettek 13 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárolt hamis terméket az elmúlt egy évben.

A hamis ruházati termékek fő vásárlói tipikusan a közép- vagy az észak-magyarországi régióban élnek, harmincasok, gyesen vannak, nem magas iskolázottságúak, és nagyon alacsony vagy nagyon magas a jövedelmük.

A közleményben Tóth Zita, a HENT titkára úgy vélekedett: "a jelentés bizonyos adatai egészen biztatóak, például a legtöbb termékcsoport esetében csökkent a hamisítványokat vásárlók aránya. Ezzel szemben évek óta kimutatott tendencia a fiatalok és a budapestiek körében, hogy átlagon felül vásárolnak hamis termékeket.

Az idei kutatás adataiból kiolvasható, hogy a hamisítványok interneten keresztüli beszerzése egyre gyakoribb: a hamis parfümök esetében 4-ről 10 százalékra, a hamis gyógyszerek esetében 5-ről 21 százalékra nőtt ez az arány egy év alatt - mutatott rá Tóth Zita a közleményben.

Fülöp Zsuzsanna, a HENT egyik államigazgatási tagja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szóvivője kiemelte: "a felmérésből kiderül, hogy növekszik a fogyasztói tudatosság, és ennek kapcsán folyamatosan csökken a hamis terméket vásárlók aránya. Az NFH fellép a fogyasztói megtévesztésekkel szemben, megakadályozva, hogy a fogyasztók biztonságára és egészségére is veszélyt jelentő - a legtöbb esetben gyenge minőségű - termékek kerülhessenek forgalomba - fogalmazott az NFH szóvivője a közleményben. A teljes közlemény

Legolvasottabb cikkeink