Moziban vetített reklámfilmekkel fog kampányolni a Pfizer az Egyesült Királyságban.
A gyógyszergyártó célja, hogy felhívja az emberek figyelmét az interneten vásárolható hamis gyógyszerek rejtette veszélyekre – írja a Financial Times hírportálja.
Az interneten keresztül rendelhető gyógyszerek jelentős része bizonytalan forrásból származó hamisítvány, használatuk komoly és egyre növekvő egészségügyi kockázattal jár. Erre a problémára kívánja felhívni a figyelmet a világ egyik legnagyobb gyógyszergyártó cége, a Pfizer. Kampányfilmjükben, melyet 600 filmszínházban vetítenek majd a szigetországban, egy középkorú férfi látható, amint bevesz egy postai úton szállított tablettát, majd annak hatására egy patkányt öklendez fel. A patkány szerepeltetése az elrettentésnek szánt filmben utalás arra, hogy korábban egy hamisított Pfizer-termékben patkánymérget találtak a minőségellenőrök.
A kampányfilm maga egyébként nem utal semmilyen módon a gyógyszercég termékeire. A Pfizer logója csak a film végén jelenik meg a Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency neve mellett. Ez utóbbi felügyelő szervezet foglalkozik a gyógyszer hamisítási ügyek kivizsgálásának koordinációjával Nagy-Britanniában. A Pfizer jelentős szerepet vállal a gyógyszerhamisítás elleni küzdelemben. Ennek oka elsősorban abban keresendő, hogy a vállalat erősen érintett a kérdésben. A Pfizer gyártja ugyanis az egyik legnagyobb arányban hamisított gyógykészítményt, a Viagrát.