A patikák marketing tevékenységének jogi és etikai szabályozása.

A gyógyszertárak marketinggel kapcsolatos tevékenységét a személyi jogos gyógyszerészek és a gyógyszertárakat működtető gazdasági társaságok tulajdonosai mellett jelentős mértékben határozzák meg a hálózatok marketing-szakemberei, illetve a beszerzési szövetségek. Úgyszintén komoly befolyással rendelkeznek a gyógyszerpiac egyéb szereplői (forgalomba hozók, nagykereskedők stb.). A gyógyszertárakban folyó marketinggel kapcsolatos tevékenységet professzionálisan művelő patikán kívüli személyek és szereplők jelentős szellemi kapacitással és komoly anyagi eszközökkel rendelkeznek. Ezek patikai igénybe vétele komoly előnyöket hordoz, ugyanakkor a lakossági gyógyszerellátással kapcsolatos egészségügyi szempontokat nem mindig veszik figyelembe.
A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöksége szükségesnek tartotta a gyógyszertárakban folytatott marketing tevékenységhez kapcsolódó jogi és az etikai szabályozás áttekintését, különös tekintettel arra, hogy ezen a területen az elmúlt években igen jelentős változások voltak. A tanulmány emellett javaslatokat tesz az önálló jellemzőkkel bíró gyógyszertári marketing és a betegek objektív érdekeit is szem előtt tartó gyakorlat kialakítására - írta ajánlásában a kamara elnöksége, amikor közzétette javaslatcsomagját a kamara honlapján.