• nátha
    • Náthaszezon: erre számíthatunk

      Náthaszezon: erre számíthatunk

    • 9 tipp a nátha tünetei ellen

      9 tipp a nátha tünetei ellen

    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Patika és marketing: kamarai ajánlások

Gyógyszerpiac Forrás: Weborvos

A patikák marketing tevékenységének jogi és etikai szabályozása.

A gyógyszertárak marketinggel kapcsolatos tevékenységét a személyi jogos gyógyszerészek és a gyógyszertárakat működtető gazdasági társaságok tulajdonosai mellett jelentős mértékben határozzák meg a hálózatok marketing-szakemberei, illetve a beszerzési szövetségek. Úgyszintén komoly befolyással rendelkeznek a gyógyszerpiac egyéb szereplői (forgalomba hozók, nagykereskedők stb.). A gyógyszertárakban folyó marketinggel kapcsolatos tevékenységet professzionálisan művelő patikán kívüli személyek és szereplők jelentős szellemi kapacitással és komoly anyagi eszközökkel rendelkeznek. Ezek patikai igénybe vétele komoly előnyöket hordoz, ugyanakkor a lakossági gyógyszerellátással kapcsolatos egészségügyi szempontokat nem mindig veszik figyelembe.

A Magyar Gyógyszerészi Kamara elnöksége szükségesnek tartotta a gyógyszertárakban folytatott marketing tevékenységhez kapcsolódó jogi és az etikai szabályozás áttekintését, különös tekintettel arra, hogy ezen a területen az elmúlt években igen jelentős változások voltak. A tanulmány emellett javaslatokat tesz az önálló jellemzőkkel bíró gyógyszertári marketing és a betegek objektív érdekeit is szem előtt tartó gyakorlat kialakítására - írta ajánlásában a kamara elnöksége, amikor közzétette javaslatcsomagját a kamara honlapján.