• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Szigorítanák a gyógyszerhirdetéseket az interneten

Gyógyszerpiac Forrás: HENT Hírlevél

Az illegális és hamis gyógyászati termékeket kínáló kereskedőket kívánják kiszűrni.

A Google után a Yahoo és a Binget üzemeltető Microsoft is bejelentette, szigorítja a szponzorált keresési találatokra vonatkozó hirdetési feltételeit. A legnagyobb keresőmodulok üzemeltetőit számos kritika érte, amiért kevéssé kontrollálják a keresőoldalaikon megjelenő gyógyszerhirdetési találatokat. A Securing Pharma beszámolója szerint azonban azzal, hogy a Google tavalyi bejelentése után a Microsoft és a Yahoo is a szponzorált keresési találatokra vonatkozó hirdetési feltételek szigorítása mellett döntött, csökken az esélye annak, hogy a potenciálisan veszélyes termékeket kínáló illegális patikák a nagyobb keresőoldalakon hirdessenek.

A Yahoo és a Microsoft aktuális közleménye szerint a szigorúbb szabályozás értelmében csak azon online kereskedők vásárolhatnak majd szponzorált találatot a cégektől, amelyek az Egyesült Államok internetes patikákra vonatkozó engedélyezési rendszerében (Verified Internet Pharmacy Practice Sites, VIPPS) akkreditációt szereztek, és az ennek megfelelő tanúsítványokkal rendelkeznek. A Google tavaly jelentette be, hogy a VIPPS és annak kanadai megfelelője, a CIPA tanúsítványaival rendelkező gyógyszerkereskedőknek ad el hirdetési felületet.

Egy tavalyi felmérés szerint a nagyobb keresőmodulok találatai között megjelenő gyógyszerhirdetések 80-90 százaléka törvénysértőnek minősült, vagyis recept nélkül kínált vényköteles termékeket, illetve gyógyszerhamisítványokat hirdetett. Az amerikai National Association of Boards of Pharmacy (NABP) saját, 5000 online patikát vizsgáló kutatása szerint azok 96 százaléka nem tartotta be a gyógyszer-értékesítésre és -hirdetésre vonatkozó jogszabályokat.

Bár a Google, Yahoo és a Microsoft döntését pozitívan értékelték az egészségügyi szervezetek, az ilyen jellegű intézkedéseknek is megvannak a maguk korlátai. Egy, a múlt hónapban nyilvánosságra került esetben ugyanis kiderült, hogy az érintett patika nem csak hamis gyógyszereket kínált, de hamis működési engedéllyel is leplezte tevékenységét.