• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Teherautókkal az online gyógyszervásárlás ellen

Gyógyszerpiac Forrás: HENT Hírlevél

Az akcióval a Pfizer gyógyszergyár által 2009-ben indított kampányhoz csatlakoznak.

Brit gyógyszerhamisítás elleni kampány keretében gyógyszer-nagykereskedők teherautóinak oldalára került az online rendelt vényköteles gyógyszerek veszélyeire figyelmeztető hirdetés. A következő egy évben az Alliance Healthcare gyógyszer-nagykereskedelmi cég 100 teherautójának oldalára kerül fel az a hirdetés, amely az online gyógyszervásárlás veszélyeire figyelmezteti a fogyasztókat. A nagykereskedő ezzel a Pfizer gyógyszergyár által 2009-ben indított kampányhoz csatlakozik, amely támogatói között tudja a Gyógyszer- és Egészségügyi Termékeket Felügyelő Hatóságot (MHRA) és a Királyi Gyógyszerészeti Társaságot is.

Mint a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) ismertette, a Pfizer kampány egy igen figyelemfelhívó reklámfilmmel indult, amelyben az online rendelt pirula fogyasztója egy patkányt öklendezik fel, utalva ezzel arra, hogy a bizonytalan forrásból származó gyógyszerek összetevői között veszélyes, az egészségre káros anyagok is szerepelhetnek.

A SecuringPharma beszámolója szerint „Buying fake medicine online, could take you offline" szlogennel futó, a teherautók oldalára kerülő hirdetések célja, hogy az interneten recept nélkül vásárolt, de vényköteles készítmények veszélyeire figyelmeztessen. A vényköteles termékek orvosi felügyelet nélküli alkalmazása már önmagában is komoly egészségügyi kockázatot jelent, amelyet tovább fokoz, hogy az illegálisan működő internetes patikák termékei többnyire bizonytalan forrásból származnak, rendszerint hamisítványok, amelyek összetétele ismeretlen és minősége kétes.

A gyógyszergyár által kezdeményezett kampány egyike a valaha indult legátfogóbb programoknak Nagy-Britanniában, amire korábbi felmérések szerint szükség is van. A YouGov piackutató egy 2009-es vizsgálata szerint hétből több mint egy brit vásárol az interneten gyógyszert azzal a meggyőződéssel, hogy így olcsóbban és gyorsabban jutnak hozzá a beszedni kívánt pirulákhoz.