Az irány változatlan: a magyar gyógyszeripar versenyképes maradjon és kiszámítható feltételek között működjön.
Bogsch Erik – aki 10 évig irányította a Szövetséget – kiemelte: „a MAGYOSZ-ban arra törekszünk, hogy a nehéz helyzetekben összefogjunk a közös siker érdekében."
Hodász István felhívta a figyelmet arra, hogy közösen kell dolgozni a gyógyszerkassza alultervezettségében rejlő kockázatok enyhítésén és célként fogalmazta meg a nagyvállalatok mellett a kis- és középvállalkozások versenyképességének erősítését is, olyan üzleti környezet megteremtését, amely lehetővé teszi a hazai gyógyszeripari KKV-k további fejlődését.
Hozzátette: az irány változatlan. A szövetség legfontosabb célja, hogy az évszázados hagyományokra visszatekintő magyar gyógyszeripar versenyképes maradjon és kiszámítható feltételek között működjön a jövőben is.
A magyar gyógyszeripar évente 68 milliárd forint értékű beruházással, 76 milliárdos K+F ráfordítással és több mint 15 ezer munkahellyel járul hozzá a nemzetgazdaság teljesítményéhez, világszínvonalú készítményei révén megbecsülést és bizalmat vívott ki a hazai lakosság szemében. A magyarországi gyártók itthon kutatnak, itthon gyártanak, és elsősorban exportbevételeikből fejlesztik kutató- és gyártóbázisaikat. A hazai gyógyszeripar patinás múltú, kiemelkedő értéke és értékteremtője az országnak, amit nem csak megőriznünk kell, hanem fejleszteni is kötelességünk.
Hodász Istvánról
Hodász István 1991-ben végzett a SOTE Gyógyszerésztudományi Karán. A kilencvenes évek elején az angol Glaxo hazai képviseletén, marketing területen dolgozott, majd a Sanofi-Aventis-nél és elődvállalatainál 10 éven keresztül értékesítési és marketing-vezetői pozíciókat töltött be. 1998-ban MBA-diplomát szerzett a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. 2006-ban csatlakozott az Egis-hez mint kereskedelmi igazgató, 2009 októbere óta a vállalat vezérigazgatója.