• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

    • Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

      Megnyílt az egynapos sebészeti ellátás Csepelen

    • Covid-kátyúból kilábaló egynapos sebészeti ellátások

      Covid-kátyúból kilábaló egynapos sebészeti ellátások

Vény nélkül veszik és eszik a fogyasztószereket

Gyógyszerpiac Forrás: MTI

Egy év alatt hat százalékkal nőtt a vény nélkül kapható fogyasztószerek kiskereskedelmi forgalma.

A fogyasztószerek összesen mintegy 2,2 milliárd forint értékű kiskereskedelmi eladásában kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek, a forgalom 51 százalékát ezekben érték el 2013. július-2014. június között - tájékoztatta a Nielsen piackutató cég kedden az MTI-t.

A közlemény idézi Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki elmondta: egyre inkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárlók mind a gyógyszertárakban, mind a patikán kívüli üzletekben. A kapszula és tabletta formájú termékek aránya az értékben mért teljes eladásból 65 százalékról 73-ra emelkedett az elmúlt egy évben. Kisebb lett viszont az ízesített - például eper, csoki, vanília - por állagú termékek és a folyékony, főleg shake formátumú fogyasztószerek súlya: piaci részesedésük 30 százalékról 23-ra csökkent - tette hozzá.

A Nielsen felmérése szerint a 60 vagy annál kevesebb darabot tartalmazó dobozok kiskereskedelmi eladása valamivel több, mint 1 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között, ami 49 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nagyarányú növekedést a kategóriába újonnan belépő szereplők generálták. A 60 darabosnál nagyobb egységek forgalma közben 700 millió forint alá került, ami 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

A fogyasztószerek reklámjára listaáron 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első fél év alatt, a tavaly január-június között mért összeg több mint dupláját, 212 százalékát - közölte a Nielsen.

Legolvasottabb cikkeink