• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

100+1 influenszer részvételével elrajtolt a Visz a vérem kampány

Hírek 2023.06.13 Forrás: Weborvos
100+1 influenszer részvételével elrajtolt a Visz a vérem kampány

A projekt célja, hogy 100+1 véradó-toborzó influenszer képzésével megreformálják a véradás népszerűsítésének kommunikációját.

100+1 influenszer részvételével elrajtolt ma a Visz a vérem véradó kampány, melyben neves színészművészek, énekesek, sportolók, modellek, tiktokkerek, orvosok, médiaszereplők, érintettek vállalták, hogy hírét viszik: vért adni jó, életmentő és pótolhatatlan! A kampánynyitó fesztiválon izgalmas előadások, interaktív workshopok során dolgozták fel a véleményvezérek a véradás fontosságát, lehetőségeit - tudatták közleményben.

Az Országos Vérellátó Szolgálat, a Magyar Kórházszövetség közös Richter Anna Díjas projektje nem kisebb célt tűzött ki, mint újragondolni a véradás kommunikációját és hálózatot építeni ehhez „véradó influenszerekkel”. A kampánynyitó fesztivál a Véradás Nemzetközi Napja (június 14.) előtti napon gyűjtötte egybe a neves személyiségeket, bízva abban, hogy e jeles napon elárasztják üzeneteik a közösségi felületeket.

A projekt célkitűzése, hogy 100+1 véradó-toborzó influenszer képzésével és közösséggé építésével megreformálják a véradás népszerűsítésének kommunikációját. A kampányhoz olyan személyiségek csatlakoztak például, mint a Valmar együttes, Rékasi Károly és Pikali Gerda színművészek, Maráz Zsuzsanna ultrafutó, Győrfi Pál szóvivő, Prodán Zsolt szívsebész, Som-Balogh Edina szépségkirálynő-színésznő, Abaházi Csaba riporter, Jaksity Kata műsorvezető vagy Dr. Kulja András tiktokker orvos.

A környezetükre hatást gyakorló ismert, elismert szereplők egyéni kampányukkal, saját követőik hangján szólva közvetítik majd a véradás fontosságának üzenetét és toboroznak új véradókat, hozzájárulva ezzel a – szó szerint életmentő – projekt sikeréhez. Ismert celebeket, színészeket, sportolókat, tudománnyal foglalkozókat, diákokat, kórházi dolgozókat, édesanyákat, papokat, betegeket, túlélőket stb. kértek fel a közreműködésre.

Érintettek is képviseltetik magukat a kampányban, az eseményen megismertetik történetüket azok is, akik a vérnek – a véradóknak – köszönhetik az életüket. A médiában is ismert Csáky Soma, aki nagyfeszültségű vezeték okozta égésbaleset miatt 100 egység vért kapott, vagy a szívtranszplantált Pataki Csilla, akinek egy véradáson derült ki a szívelégtelensége.

A tervek szerint olyan hálózat épülne, ami hosszabb távon is fenntartható, így a tudás, elköteleződés megsokszorozódik. Másként viszi majd tovább a véradás fontosságának üzenetét a tiktokker a csatornájára, az énekes a dalában, a sportoló a követői közé, a védőnő a kórházba vagy a pap a szószékre, és mindegyikük különböző emberekre lesz hatással. „Ahogyan a vér áramlik az ereinkben, és eljut minden egyes sejthez, úgy szeretnénk mi is behatolni a társadalom minden szintjére. A célunk az, hogy mindent átszövő hálózaton keresztül jusson el az üzenetünk oda, ahová eddig még nem sikerült, olyan innovatív formákban, amelyekre eddig még nem volt példa.” – fogalmazza meg a csapat küldetését Gui Angéla, az OVSZ kommunikációs tanácsadója.

A Visz a vérem projekt kampánynyitó fesztiválja nem csak egybegyűjti és bemutatja a kampány leendő influenszereit, de igyekszik a hatékony kommunikációhoz szükséges praktikus tudással is felvértezni őket. Szakértőktől tudhatják meg, mi és hogyan történik a vérrel, mint ahogy azt is, hogy mikor és hogyan érdemes (vagy nem) véradást szervezni. Érintettek beszélnek arról, hogy nekik az életmentő vér nekik mit jent, vagy arról hogy miért is megy el az ember 138-adszorra is vért adni.

Magyarország biztonságos vérellátásához naponta 1600-1800 véradó önzetlen adományára van szükség. A legrövidebb lejáratú vérkészítmény csupán 5 napig tárolható, így egyetlen nap sem lehet hátradőlni azzal, hogy van elég vér, ma nem toborzunk véradókat. Ez a kampány soha nem érhet véget! - írták.

Az orvosokból és kommunikációs szakemberekből álló csapat tagjai Dr. Pászthy Vera, Országos Vérellátó Szolgálat Szekszárdi Vérellátó vezető főorvos; Dr. Tamásné Bese Nóra, Magyar Kórházszövetség kommunikációs vezető; Gui Angéla, Országos Vérellátó Szolgálat tanácsadó, Egy Vérből Vagyunk Alapítvány alapító; Dr. Urbán Edina főigazgató főorvos, a Magyar Kórházszövetség elnökségi tagja; Dr. Kerekes Júlia - gyermekgyógyász rezidens, Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza, Magyar Rezidens Szövetség tagja.