4,8 milliárd euróra növeli 2016-ban kutatás-fejlesztésre (K+F) szánt forrásait a Siemens AG.
Háromszázmillió euróval, 4,8 milliárd euróra növeli 2016-ban kutatás-fejlesztésre (K+F) szánt forrásait a Siemens AG, így két év alatt 20 százalékkal nőnek a cég innovációs kiadásai - jelentette be Joe Kaeser a világ egyik vezető elektrotechnikai vállalatcsoportjának vezérigazgatója kedden, egy müncheni szakmai konferencián.
Kifejtette: a K+F területen dolgozik a társaság mintegy 32 ezer munkatársa, akik az idén 646 új találmánnyal álltak elő. A műszaki - a villamosítással, az automatizációval és digitalizációval kapcsolatos - fejlesztéseken kívül a társaság többek között a Siemens startupok támogatására külön egységet hoz létre, valamint a következő három évben további 100 millió eurót különít el az alkalmazottak újító ötleteinek díjazására. A versenyképesség érdekében a cég idén megszilárdította, konszolidálta működését, 2016 viszont az optimalizáció és az új innovációs modellek éve lesz - hangsúlyozta a vezérigazgató.
Úgy vélte, hogy a digitalizálódáshoz szükség van digitális szolgáltatásokra, a Siemens bevételéből mintegy 16 milliárd euró a szolgáltatási piacról származik, a vállalatcsoport úgy látja, hogy ez a szegmens évente csaknem 15 százalékkal bővül majd.
A Siemens innovációs napján az egyes divíziók vezetői részletes előadást tartottak a fejlesztésekről, a digitalizációban rejlő lehetőségekről. Siegfried Russwurm, a vállalatcsoport ipari vezérigazgatója kiemelte például a megújuló energiákban lévő lehetőségeket: az egyenáramú átviteli technológia segítségével tengeri szélerőművek közötti átviteli képesség 30 százalékkal növelhető, miközben a speciális költségek 30 százalékkal, az átviteli veszteség pedig 20 százalékkal szorítható vissza, versenyképessé téve a tengeri szélenergiát - mondta.
Jochen Eickholt, a cég közlekedési részlegének igazgatója a magasan-, vagy teljesen automata - vezető nélküli - közlekedési rendszerek rendkívül gyors elterjedését vetítette előre, várakozásai szerint 2020-ra az ipari-, bányász-, tehervasúti forgalom mintegy 40 százaléka félautomata lesz. Elmondta: a 2014-ben a 7,9 milliárd eurós fő- és tehervasúti közlekedési rendszerek piaca 2020-ra 9,3 milliárd euróra nő, a tömegközlekedés pedig a korábbi 3,2 millió euró helyett, 3,8 milliárd euró potenciált rejt. Megjegyezte, hogy a Siemens az utóbbi négy évben több mint 3 milliárd euró értékben kapott megrendelést magasan-, vagy teljesen automatizált metro és villamosrendszerek kiépítésére.
Jochen Eickholt úgy vélte, a közlekedés automatizálásával, a járművek összekapcsolásával időben kiszámíthatóbbá, pontosabbá, energiahatékonyabbá, valamint az érzékelőrendszerek által biztonságosabbá is válik az utazás. Előrejelzése szerint 2050-re minden jármű automatizált lesz, a közlekedést intelligens utcák, utak és vezérlő rendszerek segítik majd.
Az 1847-ben alapított Siemens AG a világ több mint 200 országában van jelen és mintegy 348 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte. A 2015. szeptember 30-ával zárult gazdasági évben a vállalatcsoport 75,6 milliárd eurós árbevételt és mintegy 7,4 milliárd eurós adózás utáni eredményt ért el. A csoportot Magyarországon a Siemens Zrt., a Siemens Healthcare Kft., valamint az evosoft Hungary Kft. képviseli.
A csoport tevékenysége az energia, az infrastruktúra, az ipar, és az egészségügy területére terjed ki. Portfóliója magában foglalja komplex projektek kivitelezését, Siemens berendezések értékesítését és szállítását, valamint az olyan kapcsolódó szolgáltatásokat, mint a műszaki tanácsadás, a tervezés, a telepítés, az üzembe helyezés, a műszaki üzemeltetés, vagy a szerviz. A Siemens Zrt., valamint a csoporthoz tartozó további Siemens leányvállalatok az elmúlt öt évben több mint 800 fővel növelték foglalkoztatottaik számát.