• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A boldogság tanulható, akár iskolában is

Hírek Forrás: Weborvos

Olyan képességek fejlesztésében is segíti őket, amelyek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy sikeres felnőttekké váljanak.

Bagdi Bella 2014-ben indította el a Boldogságóra programot, amely eddig két tanévben, országos szinten segített a gyerekek képességeinek fejlesztésében. Több mint 1500 pedagógus bevonásával, 6000-nél is több gyerek kapott eddig lehetőséget az órákon való részvételre.

Az ELTE PPozitív Pszichológiai Laboratóriuma tudományos vizsgálatot végzett a 2015-2016-os tanévben a program hatékonyságával kapcsolatban. Prof. Oláh Attila, a kutatócsoport vezetőjének nyilatkozata szerint: a Boldogságórák hozzájárulnak a diákok pozitív lelki fejlődéséhez, továbbá az iskolások kreatívabbakká, nyitottabbakká és érdeklődőbbeké váltak társaiknál. A program gyakorlatait tekintve ez nem meglepő, hiszen valamennyi középpontjában az önbizalom és a kitartás erősítése, a koncentrációs képesség fokozása és a divergens gondolkodás fejlesztése áll, így az órákon megélt flow élmény is nagyságrendekkel magasabb, mint a hagyományos tanórákon. Ezekre alapozva kijelenthető, hogy a Boldogságóra nem csak a gyerekek hangulatán képes javítani, hanem olyan képességek fejlesztésében is segíti őket, amelyek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy sikeres felnőttekké váljanak.

A boldogság „taníthatóságát" alátámasztó mérések, a boldogság, a mentális egészség és a globális jóllét szoros összefüggésének empirikus bizonyítékai felhívják a figyelmet arra, hogy a pozitív élményállapotok megteremtésének, fenntartásának és fokozásának módszertanát, stratégiáinak és technikáinak oktatását, Boldogságórák és fejlesztő programok keretében mind a közoktatás mind a felnőttoktatás részévé kellene tenni. A Boldogságórák széleskörű elterjedése egy fontos lépés lehet ahhoz, hogy a hazai lakosság egyre nagyobb százaléka érhesse el a mentális egészség csúcs állapotát.

A Boldogságórákról, és az ősztől harmadik évadával induló programról, amelyre szeptember végéig jelentkezhetnek az intézmények és a pedagógusok a www.boldogsagora.hu és www.boldogiskola.hu oldalakon olvashat többet.