• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A kézhigiéniai tréning applikáció lett a nyertes

Hírek 2020.05.13 Forrás: Weborvos
A kézhigiéniai tréning applikáció lett a nyertes

Az egészségügyi dolgozók számára kifejlesztett kézhigiéniai tréning applikáció lett idén a kategóriája győztese.

A Tork VR Clean Hands, az egészségügyi dolgozók számára kifejlesztett kézhigiéniai tréning applikációja lett az Interclean Innovation Awards kapcsolódó termékek / szolgáltatások kategória nyertese. Az Interclean, a tisztítóipar egyik vezető vására, május 12-én 4 kategóriában díjazta a leginnovatívabb egészségügyi és higiéniai fejlesztéseket. A díjazott VR applikáció lehetővé teszi a felhasználónak a WHO “a kézhigiénia 5 momentuma” egészségügyi kézhigiénés protokoll előírásainak gyakorlását valódi élethelyzeteken keresztül, ezzel fokozva az életeket is mentő kézhigiéniai szabályok betartását az egészségügyi intézményekben - tudatták közleményben.

„A kórházak 5-10 százalékát érintik az egészségügyi ellátással összefüggő fertőzések (HAI), amelyek évente mintegy 136 000 halálesetet okoznak Európában és Észak-Amerikában*. Nagyon büszkék vagyunk a VR tréningünkre, amely segíti az egészségügyi szakemberek munkavégzését és javítja a betegek biztonságát” – ismertette az applikáció erényeit Suzanne De Maine, az Essity Tork Healthcare regionális marketing menedzsere.

A Tork VR Clean Hands tréning applikációt az egészségügyben dolgozó szakemberek mindennapos kihívásaihoz igazítva fejlesztették. A Tork korábbi kutatása megállapította, hogy az egészségügyi szakemberek 80 százaléka szeretne javítani a kézhigiénia szabályok betartásán. A kézhigiénés képzés hagyományos formáit azonban gyakran nem találták elég inspirálónak. A képzés virtuális világba történő áthelyezésével a kutatás szerint jelentős javulás érhető el a tanulási eredményekben, miközben ez a tanulási mód lehetővé teszi, a szabályok gyakorlását bárhonnan és bármikor.

„Ez az innovatív képzési módszer nem születhetett volna meg az egészségügyi szakemberekkel, a kézhigiénia és magatartástudomány vezető szakértőivel való szoros együttműködés nélkül. Velük együtt sikerült létrehoznunk egy váratlan, de vonzó megoldást, annak érdekében, hogy segítsünk az egészségügyi szakembereknek a kézhigiénia javításában és az egészségügyi ellátással összefüggő fertőzések kockázatának csökkentésében világszerte” - kommentálta a díj elnyerését Jenny Logenius, az Essity globális márkainnovációs menedzsere.

A zsűrit lenyűgözte ez a kézhigiénia betartását az egészségügy területén segítő felhasználóbarát módszer. Valódi újításnak számít a helyszíni tréning folyamatos hozzáférhetőségének biztosítása a sztenderdek javítása érdekében. A virtuális valóság alkalmazása elengedhetetlen ahhoz, hogy viselkedésváltozást érjünk el szórakoztató és vonzó módon. Ez egy tökéletes megoldás arra, hogy kielégítse a helyes kézhigiénia oktatására irányuló jól ismert igényt világszerte. „Arra biztatjuk a Tork-ot, hogy a jövőben fejlesszen ki még több digitális eszközt a kézhigiénia vonatkozásában, további szegmensek és a nagyközönség számára is" - nyilatkozta Ronald Bruins, a zsűri tagja és a Service Management szaklap főszerkesztője.