• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A közlekedési kultúra napja közelít

Hírek Forrás: MTI

A javuló tendencia megállt, új eszközökre, módszerekre és összefogásra van szükség a halálos balesetek számának csökkentésére.

A közlekedésbiztonság és a közlekedéskultúra javítása érdekében együttműködési megállapodást kötött a Magyar Autóklub és a Magyar Közlekedési Szövetség - jelentették be a felek sajtótájékoztatón Budapesten. Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke elmondta, hogy a megállapodással közösen hívják fel a közlekedés szereplőinek figyelmét a kulturált, egymást támogató közlekedés fontosságára, a közlekedésbiztonság és közlekedéskultúra javításáért pedig programokat, rendezvényeket szerveznek.

Várszegi Gyula, a Magyar Közlekedési Szövetség elnöke hozzátette, hogy az együttműködési megállapodással közösen képviselik a kulturált közlekedést, és csatlakoznak május 11-én a közlekedési kultúra napjához.

Bíró József, a Közlekedéstudományi Egyesület főtitkárhelyettese kiemelte, hogy Magyarország közlekedésbiztonsága jelentősen javult az utóbbi másfél évtizedben, 2001-ben mintegy 1200 ember halt meg közlekedési balesetben, ez a szám 2016-ra a felére csökkent. Hozzátette, hogy a javuló tendencia megtorpant, új eszközökre, módszerekre és összefogásra van szükség, hogy még tovább csökkenjen a halálos balesetek száma.

Bíró József ismertette a magyar társadalom közlekedési kultúrájáról és közlekedésbiztonságáról szóló 2016-os reprezentatív közvélemény-kutatás főbb eredményeit. A telefonos adatfelvételt ezer, véletlenszerűen kiválasztott, 18 éven felüli ember megkérdezésével az egyesület megbízásából a SzondaPhone Kft. készítette.

A megkérdezettek a közlekedés legkulturáltabb szereplőinek az utasokat tartják, őket követik a személygépkocsi-vezetők, míg a motorkerékpárosok és kerékpárosok megítélése kulturáltság szempontjából a legrosszabb.

A válaszadók baleseti kockázat szempontjából a legveszélyesebbnek ítélték a sötétben kivilágítás nélküli kerékpározást, de kifejezetten magas kockázatúnak tartották a járművezetés közbeni internetezést, valamint a bukósisak nélküli motorozást is.

A felmérés alapján a magyar társadalom a közlekedésbiztonság növelését leginkább a rendőrségtől várja, ezt követi az egyének és az állam felelősségvállalása, de a válaszadók szerint az önkormányzatok és a civil szervezetek is hatással lehetnek a balesetek számának csökkentésére.

A megkérdezettek 20 százaléka hallott már a közlekedési kultúra napja programsorozatról, 80 százalékuk pedig hasznosnak tartja, hogy évente legalább egy alkalommal a közfigyelem a közlekedési kultúrára irányuljon. Bíró József hangsúlyozta, hogy a biztonságos és a kulturált közlekedés összefügg egymással, a járművekkel csak akkor lehet biztonságosan és konfliktusmentesen közlekedni, ha előzékeny és szabálykövető a közlekedési szereplő magatartása.