• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A legtöbb szívbeteg is nyugodtan utazhat repülővel

Hírek Forrás: MTI

A kereskedelmi forgalomban repülő, korszerű gépek fedélzetén csak a rendkívül rossz állapotban lévő szívbetegek utazása jelenthet kockázatot.

A Brit Angol Szív- és Érgyógyászok Társaságának a szívbetegek biztonságos repülésével foglalkozó 12 legismertebb szakértője húsz oldalon foglalta össze a nemzetközi szakirodalom alapján mindazt, amit ezzel a kérdéssel kapcsolatban ajánlott figyelembe venni. Tanácsaikat a tudományos szervezet folyóirata, a Heart ismertette.

A biztonsági előírások miatt ma minden utasnak eleve jóval korábban kell a repülőtéren megjelenni, mint évekkel ezelőtt, de a szakértők hangsúlyozzák, hogy a betegek még ennél is előbb legyenek ott, mert ha bármilyen kiegészítésre, például biztonsági oxigénellátó rendszerre is szükségük volna, az további időt igényelhet.

Ha valaki olyan szívbeteg, hogy esetleg oxigén belégzésére szorulhat, az általában egy héttel előbb jelentse ezt a gondot a légitársaságnál. A nemzetközi légi forgalomban részt vevő gépek 6500-13 500 méteres magasságban repülnek, amit az egészséges emberi szervezet is csak túlnyomásos kabinban képes túlélni. Ennek megfelelően az utastérben a belélegzett levegő olyan oxigéntartalomban és nyomással kerül az utasok tüdejébe, mintha 2438 méter magasságban tartózkodnának. Ez azonban megfelelő állapotban lévő szívbetegek számára sem jelent veszélyt.

Önként jelentkezők segítségével több tanulmány foglalkozott az átlagos légi utak időtartamára vonatkozó megfigyelésekkel, de még a szívelégtelenségben szenvedő betegek vérének oxigéntelítettsége sem csökkent panaszokat okozóan alacsony szintre.

Amire figyelni kell: a kabinban lévő levegő olyan száraz, mintha az utasok a sivatagban üldögélnének órákon keresztül. Ezért fontos a bőséges folyadékfogyasztás, de nem alkoholt tartalmazó folyadékkal, hanem lehetőleg vízzel.

Fontos, hogy a betegek könnyen elérhető, részletes leírást vigyenek magukkal betegségükre, rendszeresen szedett gyógyszereikre vonatkozólag, és legyen is náluk elégséges patikaszer.