• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A nagyobb betűköz segíti a diszlexiások olvasását

Hírek Forrás: MTI

A betűk közötti hely szélesítésével jelentősen javítható a diszlexiások olvasása.

Egyszerű művelettel, a betűk közötti hely szélesítésével jelentősen javítható a diszlexiások olvasása, akik gyorsabban és pontosabban olvasnak így írt szövegeket - állapították meg vizsgálataikban olasz kutatók. A Páduai Egyetem kutatói 34 olasz és 40 francia, nyolc és tizennégy év közötti diszlexiás diákot vontak be kísérletükbe, amelynek eredményét az amerikai tudományos akadémia folyóirata, a PNAS legfrissebb számában ismertették.

Úgy találták, hogy az extra széles betűközzel írt szöveget a diákok 20 százalékkal gyorsabban és kétszer nagyobb pontossággal olvasták el, mint a normál betűközzel eléjük tett változatot.
"Meglepődtünk a betűköz okozta előny mértékén" - idézte fel a LiveScience ismeretterjesztő portálnak (www.livescience.com) Marco Zorzi, a tanulmány egyik szerzője, az egyetem pszichológia és mesterséges intelligencia professzora.

Az olvasási sebesség javulása egy teljes tanév munkájának felel meg a kutató szerint, "a hibák számának megfeleződése pedig önmagáért beszél". A diszlexia nyelvi alapú képességzavar, amelyben nehézséget jelent az írott szavak felismerésének megtanulása, a szerzők szerint az iskoláskorú népesség mintegy 5 százalékát érinti.