Néhány hét alatt több, mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató 15 csapvizét.
Sikerrel zárult a csapvíz-fogyasztás népszerűsítésére indított Csapra fel! elnevezésű kampány első szakasza - összegezték az eredményeket a budapesti sajtótájékoztató résztvevői.
A tavaly december elején indított Csapra fel! kampány első szakaszában csapvíz kóstolási és palacktervezési versenyt tartottak a szervezők. Néhány hét alatt több, mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató 15 csapvizét. A győztes az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. Szilvásvárad- Szalajka – völgyi vize lett. A népszerű szomjoltó speciális gyerekrajzzal díszített palackba kerülve most országos road-showra indul.
Ennek keretében két hét alatt a kezdeményezés eljut a legnagyobb egyetemekre, főiskolákra is az országban. A kitelepülésekkor táblagépekre optimalizált szórakoztató, egyben edukatív tesztekkel hívják fel a csapvízfogyasztásra a fiatalok figyelmét.
Tavaly decemberben indította útjára az öt nagy állami víziközmű-szolgáltató – a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt., a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt., az Északdunántúli Vízmű Zrt., az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. és a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt - Csapra fel! kommunikációs kampányát. Céljuk a tudatos vízfogyasztás és hatékony vízfelhasználás mellett a lakosság csapvíz fogyasztásra való ösztönzése.
Az öt regionális víziközmű-szolgáltató nem először fog össze a társadalmi szemléletformálás jegyében. A 2013-ban Tudatos vízfelhasználó néven indított közös kampányuk fő céljaként a lakosság tudatos vízfogyasztása erősítésének támogatását, a hatékony vízfelhasználást eredményező fogyasztói attitűd kialakítását fogalmazták meg. Az idei kampány során ezeket a célokat kiegészítették a magyar lakosság csapvíz fogyasztásra ösztönzésével.