A kormányzati igazgatási szünet részeként a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnél sem lesz ügyfélfogadás december 22. és január 6. között.
A Kormány a kormányzati igazgatási szünet elrendeléséről és a kormányzati igazgatási szünetre alkalmazandó veszélyhelyzeti szabályokról szóló 369/2022. (IX. 29.) Korm. rendelet értelmében 2022. december 22. napjától 2023. január 6. napjáig igazgatási szünetet rendelt el.
Az igazgatási szünet időtartama nem számít bele, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (a továbbiakban: NEAK) előtt folyó hatósági és egyéb eljárások ügyintézési határidejébe, az eljárásokra biztosított határidők ennyivel meghosszabbíthatók.
Az igazgatási szünet időtartama alatt az ügyintézés és az ügyfélfogadás szünetel, az irodaépületek zárva tartanak. Ugyanakkor a sürgős és a betegbiztonságot befolyásoló ügyekben munkatársaik készenlét és ügyelet formájában elérhetők lesznek.
Fentiekre tekintettel kérik ügyfeleiket, hogy a NEAK munkáját, hatékonyabb feladatellátását segítendő az igazgatási szünet időtartama alatt – lehetőség szerint – csak ezen, a betegbiztonságot befolyásoló, halaszthatatlan esetekben forduljanak a NEAK-hoz. Leggyorsabban az elektronikus levelekre kaphatnak választ.
Az adott területen ügyeletet tartó kollégák elérhetőségéről legkönnyebben a szakrendszerek használatakor felugró ablakban megjelenő üzenetből, vagy az illetékes kollégának küldött elektronikus levél válaszüzenetéből tájékozódhat.
A NEAK területei szervei szintén csak sürgős és halaszthatatlan ügyekben érhetők el kizárólag telefonon és e-mail-ben.
Címek, elérhetőségek a NEAK közleményében.