• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az OBDK munkatársai a Honvédkórházban

Hírek Forrás: OBDK

Évente mintegy harmincezer embert látnak el, s mindössze 21 írásos panasz érkezett.

Leggyakrabban a várakozási időt és a tájékoztatás mikéntjét kifogásolják a betegek vagy hozzátartozóik az MH Egészségügyi Központ Honvédkórház Sürgősségi Betegellátó Centrumában, amelynek csütörtöki évértékelő és taktikai osztályértekezletén az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) főigazgatója és munkatársai tájékoztatták a dolgozókat az általuk felvetett, betegjogokkal összefüggő kérdésekről - számolt be róla a Központ.

Senki sem emelte fel a kezét csütörtökön, amikor az éppen előadást tartó szakember azt kérdezte a teremben jelenlévő, sürgősségi ellátást végző egészségügyi szakemberektől: vajon van-e valaki, aki ne találkozott volna közülük betegpanasszal. Mégis igaz: bár az ellátók tapasztalatai szerint a betegek vagy hozzátartozóik napi szinten fejezik ki elégedetlenségüket egészségügyi ellátásuk során vagy azt követően, viszonylag kevés az írásban benyújtott kifogás. Mint az a fővárosi Honvédkórház Sürgősségi Betegellátó Centrumának (SBC) évértékelő és taktikai osztályértekezletén elhangzott: az SBO-n évente mintegy harmincezer embert látnak el, egy év alatt azonban mindössze 21 írásos panasz érkezett, s ezek között egy sem volt kifejezetten orvosszakmai természetű.

Legjellemzőbben a hosszú várakozási időt kifogásolják a betegek vagy a hozzátartozók, lett legyen szó az ellátás sürgősségét megítélő triage- vagy részletes vizsgálatról, a zárójelentésre, avagy a mentőkre-betegszállítókra várakozásról. A várakozás időtartama azonban – és ezt mindenkinek tudnia kell – nagyban függ a rendelkezésre álló egészségügyi személyzet létszámától, a betegforgalomtól és a betegek nem egyszer túlzó elvárásaitól, elképzeléseitől is. Tájékoztatásról, viselkedésről és kommunikációról a teljes cikkben