• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Balesetmegelőzés: Többen csatolnak

Hírek Forrás: ORFK

A KTI legfrissebb felmérése szerint hazánkban a biztonsági öv átlagos használati aránya 78,5.

Magyarországon utolsó alkalommal 2009-ben mérték fel a passzív biztonsági eszközök használatának arányát. A Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. (KTI) akkori adatai alapján átlagosan számítva a gépkocsivezetők és utasok 77 %-a használta a biztonsági övet, míg a biztonsági gyermekülések vonatkozásában ez az arány 67,8 % volt. Idén az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság rendelte meg a felmérést (történetében első alkalommal), melyet a KTI és a TÜV NORD – KTI Kft 2012. áprilisában közösen hajtott végre.

Az utasvédő rendszerek használati arányának felmérése Budapesten, lakott területen kívüli főútvonalon és autópályán egyaránt megtörtént, ezen kívül összesített értékelés is készült. A legfrissebb adatok alapján megállapítható, hogy az utasvédő eszközök használati aránya javult az előző felméréshez képest, ugyanakkor még nem éri el a fejlettebb közlekedésbiztonsággal rendelkező régebbi uniós tagállamok arányát. Ezekben országokban ugyanis az övhasználat aránya 90-95 % között van, de a skandináv térségben akár a 98 %-ot is elérheti.

Legtöbben a hosszabb utakon, különösen autópályán csatolják be a biztonsági öveiket, s a gyermeküléssel védett gyermekek száma is itt a legmagasabb. Ezzel szemben a passzív védettség szintje lakott területen belüli közlekedésnél a legalacsonyabb.

Rendkívül alacsony, mindössze 19,64 % a felnőtt utasok övhasználati hajlandósága a hátsó üléseken, Budapesten. A gyermekek vonatkozásában ugyanakkor kedvező hír, hogy öt gyermekből „már csak" egy utazik védtelenül.

Az áprilisban végrehajtott felmérésnek folytatása is lesz. Jelenleg ugyanis az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság intenzív kommunikációs kampányt folytat az övhasználat fejlesztése érdekében (TV spot, óriásposzterek és egyéb megjelenési formák által), mely befejezését követően egy utófelmérés történik. Ezáltal lehetőség nyílik annak az elemzésére, hogy egy preventív kampánynak rövid távon milyen hatékonysága van.

Részletek itt találhatók