Sikeresen zajlik a SINOSZ jelnyelvi KONTAKT Tolmácsszolgáltatás tesztidőszaka.
A SINOSZ, KONTAKT Tolmácsszolgálatát népszerűsítő kampányának keretében leforgatta 3 kisfilmjét, melyekben mindennapi élethelyzetek elevenednek meg, nem mindennapi körülmények között: főhőseik ugyanis hallássérültek, akik a KONTAKT Tolmácsszolgálatának segítségével küzdik le a felmerülő akadályokat, nem kevés humorral fűszerezve. A kampány „Értjük egymást" szlogenje is a hallók és a hallássérültek közötti kommunikációs akadálymentesítést hivatott erősíteni. A siketek és nagyothallók társadalmi- és munkaerő piaci integrációjukat elősegítő rendszer valódi kommunikációs hidat képez a halló és a hallássérült társadalom között – számoltak be a fejlesztők.
Az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió finanszírozásával megvalósuló projektnek köszönhetően a KONTAKT Tolmácsszolgálat lehetővé teszi a siketek és nagyothallók számára a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, megkönnyítve társadalmi integrációjukat és növelve munkaerő-piaci esélyeiket. A videó alapú jelnyelvi tolmács- és szöveges operátori szolgálat segítségével kommunikációjuk akadálymentessé válik úgy a munkahelyeken, mint az oktatásban, az egészségügyben, vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor. A szolgáltatás egyaránt működik számítógépről – böngészőn keresztül – okostelefonról és tabletről (IOS és Android) is.
A megfelelő műszaki és informatikai háttérrel rendelkező tolmácsközpontok kialakítása és a tolmácsok felkészítése után a program keretében 1250 kölcsön tabletet biztosítanak azoknak a lelkes jelentkezőknek, akik nem rendelkeznek a teszteléshez megfelelő saját számítógéppel vagy okostelefonnal, és vállalják a teszteléssel járó minden egyéb kötelezettség teljesítését. A program keretében már közel 800 önkéntes teszteli a rendszert. A közreműködő személyek tapasztalataikról és a szolgálat használata során felmerülő igényeikről beszámolva hozzájárulhatnak a szolgálat fejlesztéséhez és véglegesítéséhez.
A kialakított országos hatókörű támogató rendszer előnye, hogy a jelnyelvi tolmácsszolgálatokat költséghatékonyabbá, a közszolgáltatásokat elérhetőbbé teszi az érintettek számára, és talán legfontosabb, hogy a szolgáltatás sürgősségi hívásokat is fogad.
A SINOSZ elkötelezett abban, hogy a siket és nagyothalló munkavállalók elhelyezkedési esélyei jelentősen megnőnek az új szolgáltatásnak köszönhetően, bízva abban, hogy a munkaadók szívesebben fogják őket alkalmazni, hiszen a kommunikációs akadályok megszűnnek: legyen szó egyszerű ügyintézésről, állásinterjúról vagy vészhelyzetről.