• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Csaknem 800 önkéntes teszteli a rendszert

Hírek Forrás: Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége

Sikeresen zajlik a SINOSZ jelnyelvi KONTAKT Tolmácsszolgáltatás tesztidőszaka.

A SINOSZ, KONTAKT Tolmácsszolgálatát népszerűsítő kampányának keretében leforgatta 3 kisfilmjét, melyekben mindennapi élethelyzetek elevenednek meg, nem mindennapi körülmények között: főhőseik ugyanis hallássérültek, akik a KONTAKT Tolmácsszolgálatának segítségével küzdik le a felmerülő akadályokat, nem kevés humorral fűszerezve. A kampány „Értjük egymást" szlogenje is a hallók és a hallássérültek közötti kommunikációs akadálymentesítést hivatott erősíteni. A siketek és nagyothallók társadalmi- és munkaerő piaci integrációjukat elősegítő rendszer valódi kommunikációs hidat képez a halló és a hallássérült társadalom között – számoltak be a fejlesztők.

Az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió finanszírozásával megvalósuló projektnek köszönhetően a KONTAKT Tolmácsszolgálat lehetővé teszi a siketek és nagyothallók számára a jelnyelvi tolmács személyes jelenléte nélküli önálló ügyintézést, megkönnyítve társadalmi integrációjukat és növelve munkaerő-piaci esélyeiket. A videó alapú jelnyelvi tolmács- és szöveges operátori szolgálat segítségével kommunikációjuk akadálymentessé válik úgy a munkahelyeken, mint az oktatásban, az egészségügyben, vagy bármely közszolgáltatás igénybevételekor. A szolgáltatás egyaránt működik számítógépről – böngészőn keresztül – okostelefonról és tabletről (IOS és Android) is.

A megfelelő műszaki és informatikai háttérrel rendelkező tolmácsközpontok kialakítása és a tolmácsok felkészítése után a program keretében 1250 kölcsön tabletet biztosítanak azoknak a lelkes jelentkezőknek, akik nem rendelkeznek a teszteléshez megfelelő saját számítógéppel vagy okostelefonnal, és vállalják a teszteléssel járó minden egyéb kötelezettség teljesítését. A program keretében már közel 800 önkéntes teszteli a rendszert. A közreműködő személyek tapasztalataikról és a szolgálat használata során felmerülő igényeikről beszámolva hozzájárulhatnak a szolgálat fejlesztéséhez és véglegesítéséhez.

A kialakított országos hatókörű támogató rendszer előnye, hogy a jelnyelvi tolmácsszolgálatokat költséghatékonyabbá, a közszolgáltatásokat elérhetőbbé teszi az érintettek számára, és talán legfontosabb, hogy a szolgáltatás sürgősségi hívásokat is fogad.

A SINOSZ elkötelezett abban, hogy a siket és nagyothalló munkavállalók elhelyezkedési esélyei jelentősen megnőnek az új szolgáltatásnak köszönhetően, bízva abban, hogy a munkaadók szívesebben fogják őket alkalmazni, hiszen a kommunikációs akadályok megszűnnek: legyen szó egyszerű ügyintézésről, állásinterjúról vagy vészhelyzetről.