Nyereményjátékkal indul az Adaptív Digitális Tankönyv publikus tesztelése: biológia, egészségtan.
Az Okos Doboz csapata a 2017-es évben egy új, az Okos Doboz tapasztalataira épülő, ám azon pedagógiailag túlmutató digitális oktató modullal kiegészített Digitális Tankönyvet fejlesztett, mely adaptív oktató algoritmusával támogatja a pedagógiai munkát és az egyéni tanulást is. A rendszer a képességek és a tudásszint folyamatos felmérésére alapozva személyre szabott oktatást valósít meg. A Digitális Tankönyv tartalmát egyéni bejárással, illetve a digitális tanár segítségével lehet elsajátítani - tudatták közleményben.
A 2018. február 5-én indult publikus teszteléssel párhuzamosan egy Nyereményjáték vette kezdetét. A 4 hétig tartó Nyereményjátékban való részvételhez elég az oldalra regisztrálni. Ezt követően a diákok irányítottan kapnak feladatokat, tananyagokat. A részt vevő gyerekek között vásárlási utalványokat és táblagépet, azon tanárok között, akiknek minimum 10 diákjuk teljesíti a tesztelési követelményeket, 3 táblagépet sorsolnak ki. A nyereményjátékba 7-8 osztályos és középiskolás diákok jelentkezését várják.
A 8. osztályos Biológia és egészségnevelés tananyagot feldolgozó elemi ismeretekre bontott digitális tankönyv összesen 167 emberi test biológiáját feldolgozó illusztrált diát, további 25 ismertető illusztrációt, 70 magyarázó szócikket, 100 egészségnevelési animációt és közel 900 egyedi illusztrációval készült digitális feladatot tartalmaz. A fejlesztés során kialakított tankönyv új megközelítésben dolgozza fel az emberi test biológiájához, illetve az egészségtanhoz kapcsolódó ismereteket. A tankönyv statikus és interaktív elemeivel változatosan mutatja be az adott területeket, minden esetben úgy, hogy az egyes biológiai ismeretekhez szervesen kapcsolódó egészségnevelési ismereteket is tartalmazza.
Az egészségnevelési ismeretek minden esetben 2-3 perces egyedi grafikával készült animáció formájában került feldolgozásra, ahol a témakörök a mindennapi életből vett példákon, praktikus megközelítéssel lettek feldolgozva. Minden tartalmi egységhez szintezett, egyedi grafikával rendelkező feladatcsoport tartozik, mely alkalmas a tudásszint ellenőrzésére, illetve adaptív működési módban a diák ’navigálására ’ - írták.
A kialakításra került adaptív algoritmust használó számítógépes rendszer egyénre szabottan, a tanuló elérendő tudását figyelembe véve, a működés során a jelenlegi tudásszintet folyamatosan mérve biztosít egyénre szabott tanulási útvonalat, a mentori oktatáshoz hasonló hatékonyságúvá téve ez által az önálló tanulást.