Az automatikus helymeghatározás köszönhetően az alkalmazásnak azonnal továbbítja a koordinátákat az Országos Mentőszolgálathoz.
Mától élesben használható, és a mobiltelefonokra letölthető az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) és a Vodafone ÉletMentő applikációja. Ez az alkalmazás lehetővé teszi, hogy akár egy gombnyomással értesítsük a szolgálatot, bajban vagyunk, segítsenek. Az OMSZ az utóbbi néhány évben számos digitális újdonságot vezetett be a betegek minél hatékonyabb mentésére, erről a legújabb fejlesztésről tájékoztatta a sajtót csütörtökön dr. Csató Gábor, az OMSZ főigazgatója, dr. Budai J. Gergő, a Vodafone vezérigazgató-helyettese és Filip Malenak, az alkalmazás fejlesztője.
Az alkalmazás úgy segít a bajbajutottakon, hogy a tökéletes helymeghatározásának köszönhetően mondani sem kell, hol van a segítségre szoruló beteg, ugyanis automatikusan továbbítja a koordinátákat az OMSZ-hoz. Egy gombnyomással ráadásul a mentésirányítóknál megjelennek azok az előre elmentett fontos információk is, amik hasznosak lehetnek a mentésben: a segélykérő kora, neme, ismert betegségei, allergiák, gyógyszerérzékenység. Mindez akkor különösen nagy segítség a mentőszolgálatnak, amikor a beteg nem tud beszélni, vagy külföldiként nem érti a nyelvet.
Az alkalmazás fejlesztői arra is gondoltak, hogy a nem legsürgetőbb esetekben is egészségügyi segítséget nyújtsanak az applikációt letöltőknek, ugyanis számos olyan információt találhatnak benne - legközelebbi patika, kórház, orvosi rendelő -, amelyek a fontosak lehetnek a betegeknek. Az alkalmazás használói ezeken kívül még azt is megtudhatják, hogy hol van a közelben defibrillátor, sőt az elsősegélynyújtó kisokos segítségével maguk is életmentővé képezhetik ki magukat. Mindehhez ráadásul nem feltétlenül kell ismerni a magyar nyelvet, hiszen nagy, könnyen értelmezhető ikonok segítségével is hozzá lehet jutni a fontos információkhoz, de akár át lehet váltani angol nyelvre is.
Az ÉletMentővel nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában, Csehországban és a szlovák hegyvidéken is kérhetünk segítséget. Ezekben az országokban már egy ideje működik az alkalmazás. Például Csehországban már több mint 1 millióan töltötték le az applikációt, és 40 ezer esetben nyomták meg a piros gombot főleg végtagtörések, allergiás reakciók illetve szívroham esetén.
Bár az ÉletMentő alkalmazás fejlesztésében a mentőszolgálat partnere a Vodafone volt, az applikáció valamennyi hálózaton működik, a felhasználók ingyenesen használhatják.