A minősítés feltétele, hogy a dolgozók elsajátítsák az életmentés alapjait, és legyen a helyszínen egy defibrillátor.
Az Országos Mentőszolgálat „életmentő márkát” alapított. Az Élet Mentő Pont márkanév olyan, társadalmi felelősségvállalást tükröző értéket jelenít meg, amit a birtokosa az emberek életbiztonságáért képvisel. A kezdeményezés célja, hogy a márkához csatlakozó cégek, vendéglátó helyek, üzletek, sportlétesítmények, szolgáltatók teremtsék meg az azonnali életmentés feltételeit arra az esetre, ha valaki éppen ott kerül hirtelen életveszélybe, például hirtelen szívmegállás miatt újraélesztésre szorul - tudatta az újraélesztés nemzetközi napján közleményében a szolgálat.
Az Élet Mentő Pont minősítés feltétele, hogy az ott dolgozók elsajátítsák az életmentés alapjait, és legyen a helyszínen egy bárki által használható defibrillátor készülék is. A programhoz elsőként egy belvárosi prémiumkategóriás étterem (St. Andrea Wine&Gourmet Bár) csatlakozott, ahol 26 alkalmazott (pincérek, szakácsok, stb.) részesült életmentő képzésben, valamint beszereztek egy félautomata defibrillátort is.
A márka odaítélése esetén a cégek, szervezetek jogosultak lesznek az Élet Mentő Pont „védjegyének” használatára. Az Országos Mentőszolgálat várja a programhoz csatlakozni kívánó budapesti és vidéki éttermek, cégek, szervezetek jelentkezését, hiszen célunk az, hogy az azonnali életmentés feltételei a lehető legtöbb nyilvános helyen biztosítottak legyenek Magyarországon - áll a közleményben.