Hosszított nyitva tartással, este nyolcig várják az ügyfeleket az okmányirodák februártól.
A járási hivatalok megalakulása után újabb lépést tett a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) az ügyfélbarát közigazgatás felé. Alig egy hónappal azután, hogy az okmányirodák működése a járási hivatalhoz, s így a megyei és fővárosi kormányhivatalokhoz került, a legtöbb megyeszékhelyen, illetve megyei jogú városban hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 8-ig fogadják az ügyfeleket az okmányirodák februártól - tájékoztatott közleményében a minisztérium.
Komárom–Esztergom megyében Tatán és Oroszlányban biztosítják ezt a lehetőséget, Zalában pedig a megyeszékhelyen kívül Nagykanizsán is. Pest megyében minden járási székhelyen elérhető lesz az új nyitva tartás. A fővárosi kerületi hivatalok okmányirodáiban március végére alakítják ki a meghosszabbított nyitva tartás szerinti működést. Tolna megyében azon túl, hogy a szekszárdi okmányirodában hétköznaponként 12 órában várják az ügyfeleket, a járási hivatalok felállításával egyidőben a megye többi okmányirodájában megszüntették az ügyfélmentes napokat is.
Mindez azt jelenti, hogy a jövőben ezeken a településeken nem kell időpontok és ügyfélfogadási napok között keresgélni többé, hanem a hét bármelyik munkanapján elérhető lesz az okmányirodai szolgáltatás, csökken a várakozási idő, könnyebben és gyorsabban tudják majd az ügyfelek az ügyeiket elintézni.
A területi közigazgatás átalakításának legfőbb célja a Jó Állam megteremtése, amelynek része, hogy az ügyfelek életét egyszerűbbé tegye, hogy a lehető leggyorsabban, barátságos, de hatékony ügyintézéssel találkozzanak, amikor hatósági ügyeket kell intézniük. 2013 végére az ügyintézés legfőbb helyszíne a kormányablak lesz, amelyek az okmányirodák bázisán jönnek létre. Több mint 300 helyszínen, több mint 2000 hatósági ügyben lehet majd a kormányablakokat felkeresni - zárja közleményét a tárca.