Időpontfoglaló rendszer segít a kártyák esedékes cseréjében.
Az Európai Egészségbiztosítási Kártyát (EU-Kártya) 2009. október 1-től 3 év érvényességi idővel állítja ki az egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szerv.
A korábban kiadott kék kártyák érvényessége az idén jár le, ezen felül a nyári turistaszezonban tapasztalatok szerint jelentős mértékben megnő az igénylések száma. Ezért Budapest Főváros Kormányhivatala Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve a rövidebb várakozás és a gyorsabb ügyintézés érdekében lehetőséget nyújt arra, hogy már most, a lejárat előtt igényelhessék az ügyfelek az EU kártyáik cseréjét - tájékoztatta lapunkat az OEP.
Az EU-Kártya cseréjét a Budapest Főváros Kormányhivatala Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szervének bármelyik ügyfélszolgálatán személyesen lehet kérni. Az ügyintézéshez nagykorú személy esetén szükséges:
- személyazonosságot igazoló okmány,
- Magyarországi lakóhelyet igazoló lakcímkártya vagy lakcímet igazoló okmány,
- TAJ számot igazoló okmány.
Az ügyintézés során lehetőség van arra, hogy meghatalmazással, más számára is kezdeményezze az új EU-Kártya igénylését.
Kiskorú gyermekek számára történő igénylés esetén be kell mutatni
- a születési anyakönyvi kivonatot,
- a gyermek lakcímét illetve TAJ-számát tartalmazó okmányt, és a szülő személyi adatait, lakcímét igazoló okmányt.
A még érvényes EU-Kártyák cseréje esetén az új Kártyák kiadásának feltétele a még érvényes EU-Kártya egyidejű leadása.
A már lejárt kártyák pótlására vonatkozó igények postai és elektronikus úton is eljuttathatók az Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szervhez.
Az ügyfélszolgálatok pontos címe, elérhetőségei az OEP honlapján megtalálhatók. Ugyanitt, azaz az oep.hu honlapon előzetes időpontfoglalásra is lehetőség nyílik az időpontfoglaló rendszer segítségével.