• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Fejlődő üzletág: időskorúak távfelügyelete

Hírek Forrás: MTI

Robbanásszerűen nőhet a időskorú-távfelügyeleti szolgáltatások piaca.

Az előrejelzések alapján 3-5 éven belül akár húszszorosára is nőhet az igénybevevők száma az új technológiai megoldásoknak és a komplex csomagoknak köszönhetően. Az elemzés szerint a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás még csak kezdeteknél tart a magyar piacon annak ellenére, hogy már tizenöt éve elérhető a szolgáltatás. Magyarországon megközelítőleg 3,2 millió nyugdíjas él, akiknek mindössze egy százaléka veszi igénybe a távfelügyeletet.

A MOHAnet távközlési szolgáltató növekedési előrejelzését egyrészt arra alapozza, hogy a kórházi, illetve az idősotthoni ellátás korlátozott, másrészt az otthoni ellátás piaci körülmények között olcsóbb lehet.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás rendszere 1996-ban indult a magyar piacon. A szolgáltatást az önkormányzatok, kistérségi társulások, valamint egyházi fenntartású szervezetek nyújtották.

A kezdeti készülékek csak egyirányú kommunikációra voltak alkalmasak, vészhívás esetén a készülék 10-20 alkalommal elküldte rádióhullámokon a jelzést, azonban a csatorna megbízhatatlansága miatt gyakran elveszett a segélykérés az éterben, illetve az egyirányúság miatt nem lehetett kommunikálni a védett személlyel.

Ezzel szemben az új, például a MOHAnet Mobilsystems Zrt. megoldása már teljes mobilitást nyújt a felhasználónak. A GSM alapú készülék távoli menedzselést is lehetővé tesz.

A MOHAnet rendszerét napjainkban mintegy négyezer előfizető alkalmazza. A tendencia azonban az, hogy Magyarországon is egyre nagyobb figyelemmel kísérik az idős és fogyatékosságokkal élő emberek életét, s ezért a MOHAnet szerint három éven belül a 700 ezret is elérheti azoknak a száma, akik jelzőrendszeres házi segítségnyújtást vesznek igénybe. A számítások szerint a nyugdíjasok közel 10 százaléka válhat előfizetővé az anyagi helyzetük alapján, és további 10 százalék az, akinek a hozzátartozói, vagy rokonai fizethetnek elő a szolgáltatásra.