A Gazdasági Versenyhivatal a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja.
Mivel a fogyasztó sokszor nem tudja eldönteni a megjelenő tartalomról, hogy az fizetett reklám, vagy csak például egy közéleti szereplő megosztása egy termékről, illetve szolgáltatásról, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a közösségi médián megjelenő kommunikációs tartalmakat is vizsgálni fogja - mondta Juhász Miklós, a GVH elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán. Hozzátette, versenyjogi szempontból is tisztázni kell a helyzetet.
Kifejtette, a GVH kiemelt figyelmet fordít a fogyasztóvédelemre, illetve fontosnak tartja a kis- és középvállalkozások (kkv) versenytudatosságának növelését. A versenyhivatal elnöke az intézmény elmúlt 6 éves tevékenységéről kifejtette: a GVH folyamatosan a versenykultúra fejlesztésére törekedett, illetve arra, hogy ügyfélbarát hivatal legyen.
Juhász Miklós szerint a versenytudatosság a nagyobb cégeknél többé-kevésbé rendben van, a kkv-knál azonban súlyos problémák vannak. Példaként említette, hogy a kartellügyek túlnyomó többségében a kkv-k érintettek. A vállalkozások nem feltétlenül rossz szándékból követtek el jogsértés, hanem azért, mert nem voltak tisztában azzal, hogy amit tesznek, szabálytalan - vélte a hivatal elnöke.