Hétköznapi tárgyaink új megvilágításban egész más fényben tűnnek fel a GE kampányában.
November 8-án ünnepeljük a radiológia világnapját, 1895-ben Wilhelm Röntgen ezen a napon fedezte fel a röntgensugarat. A nap tiszteletére a GE Healthcare globális közösségi média kampányt indít a #SeeInsideIt hashtag-gel - tudatta a cég közleménye. 100 hétköznapi tárgyat világítanak át röntgen, számítógépes tomográfiás (CT) és mágneses rezonancia (MRI) készülékekkel, azzal a céllal, hogy rávilágítsanak a radiológia pozitív hatására az egészségügyben. Legyen szó akár egy gitárról, olaszkolbászos pizzáról, játéklabdáról vagy gumikacsáról: hétköznapi tárgyaink új megvilágításban egész más fényben tűnnek fel.
Minden képet tudományos és technológiával kapcsolatos háttérinformáció kísér, így a szélesebb közönség is megismerkedhet azzal, mi történik a „kulisszák mögött", miközben őket magukat vizsgáják.
Az MRI, CT és röntgenkészülékek elsősorban az emberi szervezetről készülő képalkotást szolgálják, ezért igazi fejtörést okozott némelyik élettelen tárgy szkennelése. Például az MRI-készülékek nagyban támaszkodnak az emberi szervezetben található vízmolekulák mágneses mezőire. Nem meglepő tehát, hogy a gumikacsa szkennelésekor nem jelenítődött meg semmiféle kép. Így a játékot a „vizsgálat" előtt vízbe mártották és így már jól kivehető háromdimenziós képet alkothattak.
Egyéb érdekességek és további képek a GE Riports oldalon találhatók
(Fotók forrása: GE Healthcare)