• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

GVH: Se nem nyeremény, se nem játék

Hírek Forrás: MTI

Több mint tízmillió forintra bírságolta a versenyhivatal a Biofarma Intézmény Kft.-t.

Az előző évi nettó árbevétele alapján maximálisan kiszabható 10 millió 427 ezer forintra bírságolta a Biofarma Intézmény Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A versenyhivatal pénteki közleménye szerint megállapították, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott három tavalyi direkt marketing kampányában népszerűsített nyereményjátéka során, amikor valótlanul a fődíj és egyéb nyeremények megnyerését, valamint ingyenes ajándékokat, illetve ingyenes kipróbálási lehetőséget ígért a tőle rendelő fogyasztóknak.

A maximális bírságot a többi között az indokolta, hogy a vállalkozás, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt - közölte a GVH.

A vizsgálat során kiderült, hogy a fogyasztók azzal a feltétellel vehettek részt a nyereményjátékban és szerezhették meg a kínált ajándékokat, ha rendeltek a termékkatalógusból. A meghirdetett sorsolásra végül nem került sor, és a vállalkozás azt sem tudta igazolni, hogy a fogyasztóknak milyen alapon ígért fődíjat vagy biztos nyereményt - ismertette a versenyhivatal.

A cég a kampány során erősen hangsúlyozta termékeinek 30 napos ingyenes és kockázat nélküli tesztelési lehetőségét. A fogyasztóknak azonban a termék megrendelésekor ki kellett fizetni a vételárat és a szállítási költségeket. Ha az átvételt követő 30 napon belül visszaküldték a terméket, a vállalkozás visszafizette a vételárat.

Az ingyenes kipróbálási lehetőség nem azonos a termék visszaküldésének lehetőségével, a jogszabályok által biztosított elállási joggal, amely szerint a megrendelt termék átvételét követő nyolc munkanapon belül a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és a vállalkozásnak vissza kell térítenie a megfizetett összeget - hangsúlyozta a GVH.

A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a 30 napos ingyenes kipróbálási, tesztelési ígérettel valójában csak az elállási jogról tájékoztatta a fogyasztókat, így az ígéret nem tekinthető valóban ingyenes, kockázatmentes kipróbálási lehetőségnek.

A GVH azt is közölte, hogy a vállalkozás ellen idén május 20-án újabb versenyfelügyeleti eljárás indult.