• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Gyógyszerek, vitaminok a webáruházak vezető helyén

Hírek Forrás: MTI

A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről.

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét idén az erotikus segédeszközök, a gyógyszerek, vitaminok, táplálékkiegészítők, valamint a mobiltelefonok és tartozékaik foglalták el - derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.

A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről. A résztvevő webáruházakban 2016-ban 18 919 forint volt egy átlagos tranzakció értéke. A régebbi áruházakban jellemzően többet költenek a vásárlók. A webáruházak 87 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít.

A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai online áruházak 86 százaléka biztosít ilyen lehetőséget, de 46 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni. Mobil-fizetési megoldásokat viszont csak az internetes áruházak 2 százaléka biztosít.

A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet 87 százalékkal, de az online üzletek 71 százaléka biztosít személyes átvételi lehetőséget is. Emellett egyre népszerűbbek a köztes megoldások, a webáruházak 32 százalékánál átvehető a csomag MPL Posta Ponton, 23 százalékuknál GLS csomagponton, 17 százalékuknál pedig Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.

A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform, 87 százalékuk használja, miközben a második Google+-ot csak 24 százalékuk. Az Instagram 23 százalékkal feljövőben van, a harmadik legnépszerűbb az online kereskedőknél. Egyre többen rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal is, már 76 százalék az arány.

A nem reprezentatív kutatást 887 webáruház-tulajdonos részvételével, online végezték május 24. és június 5. között.