Akadémiai egészségügyi intézmények nemzetközi találkozója a Semmelweis Egyetem szervezésében.
Először tartott találkozót a közép-kelet-európai régióban az akadémiai egészségügyi intézményeket tömörítő nemzetközi szervezet, az Association of Academic Health Centers (AAHCI). A két napos budapesti rendezvény társszervezője a Semmelweis Egyetem volt, amely a közelmúltban csatlakozott az AAHCI-hez - tudósított az intézmény.
Dr. Szél Ágoston rektor a megnyitón hangsúlyozta, az egyetemek, az akadémiai intézmények hármas feladata az oktatás, a kutatás és a betegellátás, ebben a sorrendben, nem elég, ha ezt a három dolgot pusztán egy intézmény keretein belül, egymás mellett művelik, hanem a különböző területek együttműködésére, a tapasztalatok összeadására van szükség. Miként tudjuk a szinergiákat úgy használni, hogy mindhárom terület együtt és külön-külön is egyre sikeresebb legyen? – ez az egyik kulcskérdés, mutatott rá a rektor.
Dr. Szél Ágoston megjegyezte, a stratégiák kialakításakor nagyon fontos arra is gondolni, hogy egyetemi szintű oktatás kutatás nélkül nem képzelhető el. A kutatással kapcsolatban a rektor kitért arra, hogy ma már a 2-3 fős, izoláltan dolgozó kutatócsoportok – még ha sikeres publikációkat is tudnak megjelentetni – egyre kevésbé képesek nagyobb pályázatok elnyerésére. Ezen a területen is kollaborációra van szükség. Az együttműködés, a közös gondolkodás azonban nemcsak az egyetemeken belül, hanem az egyetemek között is elengedhetetlen, és bármilyen régi gyökerekkel és jövőbe mutató vízióval is rendelkezik egy egyetem, nem állhat önmagában.
Beszédet mondott Dr. Szócska Miklós egészségügyi államtitkár, aki egyebek mellett kitért arra, hogy olyan egészségügyi rendszerre van szükség, melyben a járóbeteg-ellátás és a megelőzés nagyobb hangsúlyt kap, az egészségügy különböző szintjeinek és szereplőinek pedig csapatként kell együttműködniük. Az akadémiai, egyetemi ellátó intézményeknek kiemelt szerepük van a tudás, az új információk létrehozásában és elterjesztésében, ezért e célok elérésében is vezető szerepet kell vállalniuk. A helyi kórházaknak és az akadémiai intézményeknek együtt kell működniük, az akadémiai tudáscentrumoknak meg kell osztaniuk a felhalmozott tudást a periférián lévő intézményekkel is. Kitért arra is, hogy a gazdasági válság idején is figyelmet kell fordítani az innovációra, mely hatékonyabbá teszi az ellátást. További részletek