• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hetente éri közlekedési baleset a Magyar Közút dolgozóit

Hírek 2019.05.31 Forrás: MTI
Hetente éri közlekedési baleset a Magyar Közút dolgozóit

2000-től napjainkig 17 mérnökségi szakember halt meg munkaterületen figyelmetlen vagy szabálytalan közlekedők miatt.

Hetente éri közlekedési baleset a közutas dolgozókat - tájékoztatta a Magyar Közút Nonprofit Zrt. csütörtökön az MTI-t. Közleményükben kifejtették: 2000-től napjainkig 17 mérnökségi szakember halt meg munkaterületen figyelmetlen vagy szabálytalan közlekedők miatt. Közös jellemzőjük ezeknek az eseteknek, hogy a munkaterületek mellett a jármű vezetője nem a kihelyezett forgalmi jelzéseknek, korlátozásoknak megfelelően közlekedett, és legtöbbször jelentősen túllépte a megengedett sebességet - hívták fel a figyelmet.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az országos, mintegy 32 ezer kilométeres közúthálózatot 93 mérnökségével üzemelteti. A mérnökségeken - és így közvetlenül az utakon - mintegy négyezren dolgoznak.    

A gyorsforgalmi utakon 2018-ban 83 baleset történt olyan útszakaszon, amelyen munkát végeztek. A legtöbb baleset a munkaterület kezdeténél történik: vagy nem engedik be az elfogyó sávból az autósok egymást, vagy figyelmen kívül hagyják az előjelzéseket, és emiatt becsapódnak a munkavégzők közé. Tavaly 37 esetben terelőelemeknek, eszközöknek (táblák, villogósor terelőkúp, terelőfal stb.) vagy járműveknek ütköztek a figyelmetlen közlekedők az autópályákon és autóutakon. Tizenkét esetben közutas autónak, ebből kilencszer úgynevezett ütközési energianyelő eszköznek csapódtak. Utóbbiak a munkaterületen dolgozókat védik és a balesetet szenvedő járműben utazók sérüléseit is csökkentik.

Nemcsak a munkavégzéshez szükséges eszközök, hanem a munkások is gyakran megsérülnek, amikor például a lassabban közlekedő útellenőri autóba, a leállósávon vagy a padkán dolgozó munkagépekbe vagy az út szélén várakozó brigádszállító autóba csapódik be valamilyen jármű. Ilyenkor a legjobb esetben is zúzódások, könnyebb sérülések alakulnak ki, de gyakoriak a súlyos sérülések, és előfordult már halálos baleset is. Az elmúlt öt évben csaknem harminc ilyen eset történt közutas munkavállalókkal - hangsúlyozták.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly országos figyelemfelhívó kampányt indított Biztonságunk az Ön kezében van! címmel. Az utóbbi hónapokban pedig munkacsoportot hozott létre a még biztonságosabb munkavégzési feltételek kialakítására - közölték. A terelések kiépítését is újratervezték, és folyamatosan gondoskodnak további forgalomtechnikai berendezések beszerzéséről is. Mindemellett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindegyik mérnökségén évente többször tartanak munkavédelmi oktatást, szakembereik folyamatosan járnak képzésekre, külföldi tanulmányutakra - olvasható a közleményben.