• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hogyan lehetnek a versenytársaid a legjobb szövetségeseid?

Hírek 2022.07.21 Forrás: Weborvos
Hogyan lehetnek a versenytársaid a legjobb szövetségeseid?

Egy magánegészségügyi szereplőnek az online térben mások a versenytársai, mint az offline-ban.

Hogyan találnak meg a páciensek leggyorsabban egy egészségügyi információt, szakembert, szolgáltatást, intézményt? A keresést nagy valószínűséggel az interneten kezdik, és a kulcsszóra megjelenő találati lista elején lévő linkeket meg is nézik. Ha pedig meglelik a keresett dolgot, nem mennek tovább. Ha az egészségügyi szolgáltatók találati listáján nem a mi intézményünk szerepel az elsők között egy-egy fontos kulcsszóra, akkor az előttünk lévők a  versenytársaink. A jó helyezés több ügyfelet, nagyobb forgalmat jelenthet. Miért mondanánk le erről? A jó hír, hogy az élre a mi egészségügyi intézményünk is kerülhet, méghozzá a versenytársaink elemzésével: megnézzük, mit csinálnak jól, feltérképezzük gyenge pontjaikat. Következzenek a versenytárselemzés meghatározó lépései, BP Digital SEO elemzésében górcső alatt a hazai magánegészségügyi szektor.

Készülj fel: az online térben mások a versenytársaid, mint offline

Egészségügyi intézményként rákerestél már online egy számodra fontosabb kulcsszóra, mint például bőrgyógyász, b-vitamin, netán hasi ultrahang? Hányadik helyen állsz a találati listán? Hány weboldalt kell legyőznöd ahhoz, hogy a keresőmotorok rangsorában az első helyre kerülj? Mi tehetsz azért, hogy megelőzd a versenytársakat anélkül, hogy túlköltekeznél?

Gyűjtsd össze a számodra fontosabb kulcsszavakat

Első lépésként érdemes a vállalkozásodhoz köthető 5-10 fontosabb kulcsszóra rákeresned, majd összegyűjteni az így kapott weboldalak listáját. A BP Digital SEO ügynökség kutatása során 3 kompetitív, magas havi keresési mennyiséggel rendelkező, az egészségüggyel kapcsolatos kulcsszót vizsgáltunk meg: kardiológia (havonta kb. 4.400-an keresnek rá), bőrgyógyászat (havonta kb. 12.000-an keresnek rá), gasztroenterológia (havonta kb. 12.000-an keresnek rá).

A három kulcsszónál látni átfedéseket a magánegészségügyi piac különböző szereplői között. A Medicover mindhárom kulcsszó esetén a top 4 helyezésben szerepel, valamint a Budai Egészségközpont és a XVI. kerületi KESZ is mind a három kulcsszó esetében a top 10 találat között található.

Miért ők szerepelnek a top 10 találatban?

●       A weboldalak között valamennyi magas domain ratinggel, rengeteg hivatkozó oldallal, magas organikus forgalommal.

●       Mindegyik oldal rendelkezik a kulcsszóra (kardiológia, bőrgyógyászat, gasztroenterológia) optimalizált aloldallal, amely aloldalakon jobb esetben minden a kulcsszóval, azaz a szolgáltatással kapcsolatos fontos információt megtalálhatunk.

Nézd meg, hányan látogatják a versenytársaid oldalait!

Organikus forgalmat tekintve a Medicover Kórház a hazai magánegészségügy legnagyobb szereplője, havi szinten több mint 250 ezer organikus látogatót tudhatnak magukénak, valamit több mint 26 ezer kulcsszóra jelennek meg. A top kulcsszavaikkal, amelyekre a legtöbb organikus látogató érkezik (pl. aranyér, pcr teszt, hasi ultrahang, reumatológia, urológia) a találati lista top 10 helyezettjei között jelennek meg, valamint az adott kulcsszóra optimalizált aloldallal rendelkeznek.

Ezt a többi versenytársra elkészítve, máris egy komplexebb képet kaphatsz arról, kikre kell figyelned, és melyek azok a fókusz kulcsszavak, ahol elmaradsz a versenytársaid helyezéseitől, illetve milyen típusú tartalmakat érdemes a webodaladra fejleszteni, hogy mielőbb te is a top találatokban jelenj meg.

Vizsgáld meg, mely fontosabb kulcsszavakra nem gondoltál

Bár a Medicover kórház a hazai magánegészségügy szektor legnagyobb online szereplője az organikus forgalmat tekintve, mindenre azért ő sem gondolt. Több, mint 20 ezer kulcsszóra jelenik meg, mégis találtunk olyan magas keresési mennyiséggel rendelkező és potenciális kulcsszavakat, amelyekre a versenytársak igen, ők viszont nem jelennek meg a Google találati listájában (pl. fejfájás, vakbél, szédülés, fülzúgás).

Ha erre figyelmet fordítasz, akkor a kiaknázatlan területeket ki lehet használni, a potenciális kulcsszavakra tartalmat lehet gyártani, amely növeli az organikus forgalmat és a rangsoroló kulcsszavak számát.

Erősíts ott, ahol gyengébbek a versenytársaid!

“A magánegészségügy kezd klasszikus versenypiaci jellemzőket mutatni, ám az elmúlt időszakban a piaci szereplők többségének nem volt megfelelő marketing és értékesítési tapasztalata és szakértelme a keresletnövekedés saját értékesítési csatornába terelésére. Így azok tudták a legsikeresebb kihasználni ezt a jelentős keresletnövekedést, akik mind a SEO, mind a PPC területen az elmúlt 3-5 évben invesztáltak, és megfelelő tapasztalatokra tettek szert. Ők jelenleg nem feltétlenül a legnagyobb szereplők, de a növekedési lehetőségeket ők aknázhatják ki a legjobban”  - vázolta fel a szektor helyzetét Zöldi Péter, közgazdász, egészségügyi marketing szakértő.

A weboldal tartalmának fejlesztése (On-Page SEO) mellett érdemes a keresőoptimalizálás két másik fontos pillérére is hangsúlyt fektetni, hiszen ez is hozzájárul ahhoz, hogy a találati lista elején szerepeljen az adott tartalmunk.

Vedd szemügyre a konkurencia technikai SEO-ját

Ha gyors és korszerű az oldalad (legyen szó a betöltési sebességről, az oldalon található képek optimalizálásáról, vagy épp a Javascript és CSS kódokról) az segít a rangsorolásban is. Az egészségügyi szektorban nem magas a “léc“ technikai SEO szempontból, amit jól jellemez, hogy a Medicover oldalainak betöltési sebessége a legalacsonyabb mobilon, valamint asztali gépen egyaránt. A versenytársak közül a legjobb eredményt a swissclinic.hu tudhatja magáénak, bár a Google elvárásainak az ő oldaluk értékei sem felelnek meg.

Ha a technikai SEO-ra kellő figyelmet fordítasz, akkor ez nagyszerű kiugrási lehetőséget is kínál.

Térképezd fel, hol építenek linkeket a versenytársaid!

A weboldal hitelességének növelését segíti - ami egyúttal javítja a találati listán való helyezést is - az Off-page SEO, azaz a linképítés. Érdemes a felmérni a versenytársaid domain erősségét és hitelességét a rájuk hivatkozó oldalakkal.

Az összes backlink tekintetében a Medicover a versenytársakhoz képest a lista második helyén szerepel, a bhc.hu pedig messze a legtöbb hivatkozó domainnel és backlinkkel rendelkezik. Mind a medicover.hu és a bhc.hu linkjeinek nagy része - több mint 70% - alacsony minőségű oldalakról származik, ami nem segíti a domain hitelességüket. A Medicover a domain hitelesség tekintetében a versenytársakhoz képest is a második helyen szerepel.

Minden oldal, így a Medicover domain hitelességét is segíti, ha jó minőségű backlinkekkel, azaz megbízható, releváns, magas domain értékű, megfelelő organikus forgalommal rendelkező oldalak hivatkoznak rá. Ez nagyban segíti azt is, hogy a Google egy adott kulcsszóra a top találatok között, de legalábbis a lista elején jelenítse meg az adott weboldalt.

Találd ki, hol tudod legyőzni a versenytársakat

A versenytársak elemzésével nem csupán azt láthatod, hogy kikkel állsz szemben az online térben, hanem azt is, hogy milyen fejleszthető területeid vannak, milyen könnyen megszerezhető lehetőséget állnak előtted. Ahhoz, hogy a Google találati lista top helyezettjei között szerepelj, hosszútávú SEO stratégiára van szükség, látványos eredményeket 6-18 hónap alatt tudsz elérni. Jól beállított technikai alapokkal, a számodra fontos fókusz területeket jól kiválasztva, az azokkal kapcsolatos kulcsszavakra írt tartalmakkal és minőségi linképítéssel jó esélyed van növelni organikus forgalmad és a Google találati lista top helyezettjei közé kerülni.

A teljes tanulmány, a kutatás részletei, adatai, a hozzájuk tartozó ábrák megtekinthetők a BP Digital cikkében. 

Kapcsolódó hírek