• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Hosszú várakozás, rossz tapasztalatok

Hírek Forrás: Weborvos

A magyarok 15%-a kapott már fertőzést állami egészségügyi intézményben.

Az egészségügyi kérdésekben való tájékozódásban már „felgyorsult" az idő: a válaszadók 75%-a tájékozódik interneten, ha egészséggel, betegségekkel kapcsolatban érdeklődik, 48%-nak pedig az internet az elsődleges információforrás egészségügyi témákban - derült ki a HáziPatika felkérésére, 3035 fő online megkérdezésével 2016 márciusában elvégzett felmérésből.

Ugyanakkor, ha a gyors internetes böngészés után arra jutunk, hogy fel akarunk keresni egy állami egészségügyi intézményt, hosszas várakozási időkkel kell számolnunk, holott a gyors ellátást ez egyik legfontosabb szempontnak tartjuk, ha az egészségünkről van szó. A kutatásban résztvevők 82%-a állította, hogy elfogadhatatlannak tartja, ha hetekbe, hónapokba telik, míg sorra kerül egy orvosnál. Az állami egészségügyi intézmények különböző szempontok szerinti értékelésekor csupán 8% válaszolta, hogy gyorsaság tekintetében teljesen elégedett az állami rendelőkkel és kórházakkal.

Fogászati és belgyógyászati vizsgálatra a lakosság mindössze ötöde kap azonnal időpontot, kardiológiára 16% tud egyből eljutni. Még rosszabb a helyzet a reumatológián és az ortopédián, ahol a leggyakoribb várakozási idő 1-2 hónap.

A kutatásban részt vevők 70%-ának volt már állami ellátással kapcsolatos rossz tapasztalata.

A gyorsaság mellett az állami egészségügyi intézményrendszer másik kritikus pontja a higiénia, 42% inkább elégedetlen volt a tapasztalt tisztasággal. Hogy ezt mennyire zavarónak tartjuk az is igazolja, hogy a válaszadók 60%-a számára akár plusz költséget is megérne, ha higiénikusabb, emberibb körülmények közt vehetnének részt a különböző kezeléseken.

Kiemelkedően magas a kórházi fertőzések aránya, a válaszadók 15%-a esett már át olyan betegségen, amit egészségügyi intézményben kapott el, további 13% pedig kezelés minőségének hatására rosszabb állapotba került, mint azt megelőzően.

A technika fejlődése és az okos eszközök egyre nagyobb térnyerése mellett valószínűleg a fenti tényezők is hozzájárulnak az otthoni egészségdiagnosztikai és mobiltelefonos egészségügyi alkalmazások növekvő népszerűségéhez.

Automata vérnyomásmérővel a válaszadók 66%-a, digitális vércukorszintmérővel pedig 26% rendelkezik - derült ki a HáziPatika kutatásból.