A magyarok 15%-a kapott már fertőzést állami egészségügyi intézményben.
Az egészségügyi kérdésekben való tájékozódásban már „felgyorsult" az idő: a válaszadók 75%-a tájékozódik interneten, ha egészséggel, betegségekkel kapcsolatban érdeklődik, 48%-nak pedig az internet az elsődleges információforrás egészségügyi témákban - derült ki a HáziPatika felkérésére, 3035 fő online megkérdezésével 2016 márciusában elvégzett felmérésből.
Ugyanakkor, ha a gyors internetes böngészés után arra jutunk, hogy fel akarunk keresni egy állami egészségügyi intézményt, hosszas várakozási időkkel kell számolnunk, holott a gyors ellátást ez egyik legfontosabb szempontnak tartjuk, ha az egészségünkről van szó. A kutatásban résztvevők 82%-a állította, hogy elfogadhatatlannak tartja, ha hetekbe, hónapokba telik, míg sorra kerül egy orvosnál. Az állami egészségügyi intézmények különböző szempontok szerinti értékelésekor csupán 8% válaszolta, hogy gyorsaság tekintetében teljesen elégedett az állami rendelőkkel és kórházakkal.
Fogászati és belgyógyászati vizsgálatra a lakosság mindössze ötöde kap azonnal időpontot, kardiológiára 16% tud egyből eljutni. Még rosszabb a helyzet a reumatológián és az ortopédián, ahol a leggyakoribb várakozási idő 1-2 hónap.
A kutatásban részt vevők 70%-ának volt már állami ellátással kapcsolatos rossz tapasztalata.
A gyorsaság mellett az állami egészségügyi intézményrendszer másik kritikus pontja a higiénia, 42% inkább elégedetlen volt a tapasztalt tisztasággal. Hogy ezt mennyire zavarónak tartjuk az is igazolja, hogy a válaszadók 60%-a számára akár plusz költséget is megérne, ha higiénikusabb, emberibb körülmények közt vehetnének részt a különböző kezeléseken.
Kiemelkedően magas a kórházi fertőzések aránya, a válaszadók 15%-a esett már át olyan betegségen, amit egészségügyi intézményben kapott el, további 13% pedig kezelés minőségének hatására rosszabb állapotba került, mint azt megelőzően.
A technika fejlődése és az okos eszközök egyre nagyobb térnyerése mellett valószínűleg a fenti tényezők is hozzájárulnak az otthoni egészségdiagnosztikai és mobiltelefonos egészségügyi alkalmazások növekvő népszerűségéhez.
Automata vérnyomásmérővel a válaszadók 66%-a, digitális vércukorszintmérővel pedig 26% rendelkezik - derült ki a HáziPatika kutatásból.